سه‌شنبه 3 مهر 1403

تعطیلی اطلاع‌رسانی در فدراسیون فوتبال؛ وقتی مجری تلویزیون سخنگو می‌شود!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
تعطیلی اطلاع‌رسانی در فدراسیون فوتبال؛ وقتی مجری تلویزیون سخنگو می‌شود!

شب گذشته دو خبر مهم مربوط به دربی و همینطور دروازه‌بان تراکتور که باید توسط روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام می‌شد توسط یک مجری تلویزیونی اطلاع‌رسانی شد.

به گزارش مشرق، چگونگی اطلاع‌رسانی در هر سازمانی می‌تواند نقش زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت آن سازمان داشته باشد؛ به خصوص در فدراسیون‌های ورزشی و در راس آن فدراسیون فوتبال که به واسطه حواشی زیادی که وجود دارد اطلاع‌رسانی باید به طور درست صورت بگیرد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد چنین موضوعی در فدراسیون فوتبال نادیده گرفته می‌شود و کار به جایی رسیده که اخبار مهمی همچون انتخاب تیم داوری دربی یا وضعیت پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند توسط یک مجری تلویزیونی اطلاع‌رسانی می‌شود.

در چنین شرایطی اعتبار فدراسیون فوتبال زیر سوال می‌رود؛ چرا که اخبار مهم این فدراسیون به بیرون درز پیدا کرده و اگر در آینده حتی اخبار اشتباه که به فدراسیون فوتبال مرتبط باشد منتشر شود دیگر کسی نمی‌تواند سره را از ناسره تشخیص دهد.

در باشگاه‌های کشورمان هم این وضعیت به شکل دیگری وجود دارد و اخبار مهم باشگاه‌ها به خصوص سرخابی‌ها ابتدا از صفحات شخصی مدیران رسانه‌ای و روابط عمومی و همچنین اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل سر در می آورد.

این رویه در وهله اول می‌تواند باعث هرج و مرج رسانه‌ای شود و اخبار فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها به جهت برخی مصلحت اندیشی‌ها و البته کم‌کاری‌ها به جای انتشار توسط روابط عمومی آنها توسط افراد دیگر مخابره می‌شود. اتفاقی که امیدواریم دیگر شاهد آن نباشیم و اخبار مربوط به تیم‌های ملی و فدراسیون فوتبال توسط سایت رسمی اطلاع‌رسانی شود.

منبع: ایرنا