سه‌شنبه 17 مهر 1403

تغییرات در یک سازمان عامل پویایی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تغییرات در یک سازمان عامل پویایی است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تغییرات در یک سازمان موجب پویایی و تزریق انرژی جدید می‌شود و برنامه‌های نو و پویایی برای نیل به اهداف جدید سازمانی است.

ناصر خوش خبر روز پنجشنبه در آیین معارفه و تکریم مدیران عامل جدید و پیشین جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی که با حضور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در بیرجند برگزار شد افزود: امروز باید از خدمات آقای شهریاری تشکر کنیم و برای مدیرعامل جدید هم آرزوی توفیق داشته باشیم.

وی بیان کرد: آنچه به عنوان شاخصه اصلی باید از یک مسوول در خراسان جنوبی یاد شود، تلاش و پویایی است که جمع کثیری از مدیران استان این ویژگی را دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: هلال احمر وظایف زیادی دارد و ویژگی اصلی این سازمان حمایت مردمی و اقبال عمومی به کار در این حوزه است.

وی نقش جوانان در این مجموعه را پررنگ توصیف کرد و گفت: جمعیت جوان بدون هیچ چشمداشتی با نیت نوعدوستی در عرصه‌های سخت جان خود را برای نجات جان دیگری به خطر می‌اندازد و این برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

خوش خبر تاکید کرد: تمرکز بر محور داوطلبانه بودن اقدامات باید مورد توجه باشد و اگر ما داوطلبان را از هلال احمر بگیریم نمی‌توانیم ارتباط منطقی با بدنه اجتماعی برقرار کنیم.

وی افزود: در خراسان جنوبی پویایی و حرکت و ارزیابی مدیران با کار و تلاش است و استاندار سختکوش استان از هیچ کسی نمی‌پذیرند که نسبت به پیگیری کار مردم کوتاهی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: نگاه پدرانه استاندار به مجموعه‌ها عدالت پایه است و اگر بخشی بیشتر مورد توجه باشد، به دلیل مزیت نسبی است.

وی گفت: انسجام بین مسوولان زبانزد است که برگرفته از شرایط خراسان جنوبی است چون این استان در معرض بلایای طبیعی است و مردم به خوبی می‌دانند که هلال احمر در خط مقدم مقابله با بلایای طبیعی است و بقیه دستگاه‌ها هم باید با هم‌افزایی امکانات خود را به کار گیرند و در راستای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر تلاش کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: در خراسان جنوبی به برکت حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و وفاق و همدلی که بین این دو بزرگوار است، اتحاد بین مدیران استان در اوج خود قرار دارد.

محمدرضا رضایی افزود: مدیران استان باید از این ظرفیت وفاق و همدلی موجود در استان به خوبی استفاده کنند و متکی به ظرفیت‌های خود باشیم و خودمان به توانایی برسیم چون با توجه به فاصله‌های طولانی دیگر استان‌ها با خراسان جنوبی، موضوع استان معین چندان اثرگذار نیست.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر یک وزارتخانه یا سازمان نیست بلکه یک جمعیت متعلق به همه مردم است و به دور از هر نوع وابستگی دینی و سیاسی وظیفه ارائه خدمات بشردوستانه را داریم.

رضایی گفت: جمعیت هلال احمر پلی بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است و امیدواریم خداوند کمک کند که در این عرصه مهم برای دنیا و آخرت خود کار کنیم.

وی بیان کرد: تلاش ما این است که برای حادثه آماده و در خدمت مردم باشیم.

مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: با وجود محدودیت‌ها و محرومیت‌ها، شعبه‌های هلال احمر در تمامی شهرستان‌های استان ایجاد شده است.

محمدرحیم شهریاری افزود: 2 گسل فعال در خراسان جنوبی وجود دارد و این استان چهارمین استان حادثه خیز کشور بوده، به گونه‌ای که به طور متوسط هر 12 سال شاهد زلزله بالای هفت ریشتری بوده‌ایم.

وی با اشاره به عملکرد خراسان جنوبی در 2 سال گذشته اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 400 امدادگر آموزش دیده با جمعیت هلال احمر همکاری می‌کنند و آماده خدمت رسانی به حوادث احتمالی هستند.

وی بیان کرد: 23 پایگاه ثابت جاده‌ای و یک پایگاه تیم واکنش سریع در استان وجود دارد و به دلیل گستردگی جاده‌ها، هر سال حوادث و مشکلات زیادی در مسیر جاده‌ها رخ داده که باید حاکمیت چاره اساسی بیاندیشد.

مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: فراهم کردن امداد هوایی از جمله موفقیت‌هایی بوده که با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال در استان مستقر شده است.

وی افزود: سوله امدادی در 11 شهرستان استان احداث شده و در راستای تامین آمبولانس و خودرو نجات، تلاش‌های زیادی انجام شده است اما همچنان با کمبود مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: 142 خودرو امداد و نجات در استان فعالیت دارند و این خودروها در شهرستان‌هایی که دارای حوادث بیشتری هستند، مستقر شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*