یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

تغییر خیره کنننده خورشید منجمان را حیرت زده کرد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تغییر خیره کنننده خورشید منجمان را حیرت زده کرد

تصاویر جدید خورشید نشان می‌دهد، چگونه ستاره‌ی ما در طی چند سال گذشته تغییر کرده و به سمت دوره اوج فعالیت خود، گام گذاشته است. تصاویر جدید خورشید نشان می‌دهد، چگونه ستاره‌ی ما در طی چند سال گذشته تغییر کرده و به سمت دوره اوج فعالیت خود، گام گذاشته است. به گزارش عرشه آنلاین، خورشید یک توپ بزرگ پلاسمایی (گازی با بار الکتریکی) است که دارای ویژگی شگفت انگیزی است که می‌تواند یک میدان مغناطیسی...

تصاویر جدید خورشید نشان می‌دهد، چگونه ستاره‌ی ما در طی چند سال گذشته تغییر کرده و به سمت دوره اوج فعالیت خود، گام گذاشته است.

به گزارش عرشه آنلاین، خورشید یک توپ بزرگ پلاسمایی (گازی با بار الکتریکی) است که دارای ویژگی شگفت انگیزی است که می‌تواند یک میدان مغناطیسی را که ممکن است درون آن وجود داشته باشد، حرکت دهد و بچرخاند.

به طور معمول خورشید یک چرخه 11 ساله کم فعالیت و یک چرخه 11 ساله پرفعالیت دارد. "چرخه خورشیدی" بر پایه میدان مغناطیسی خورشید رخ می‌دهد که هر 11 سال یک‌بار دچار تغییر و گردش می‌شود. در چرخه پرفعالیت فوران‌ها و طوفان‌های خورشیدی به شدیدترین حالت خود ظاهر می‌شوند و شرایطی نسبتا خطرناکی را برای دستگاه‌های الکترونیکی بر روی زمین فراهم می‌کنند.

سن خورشید 4/6 میلیارد سال است و در دوران میان سالی خود به سر می‌برد. خورشید به تنهایی بیش از 99/86 درصد از جرم منظومه شمسی را تشکیل می‌دهد و حیات روی زمین وابسته به گرما و انرژی آن است.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید