یک‌شنبه 15 مهر 1403

تفاهم‌نامه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی زاگرس امضا شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تفاهم‌نامه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی زاگرس امضا شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این تفاهم نامه با محوریت ارائه تجربیات پژوهشی و صنعتی دانشگاه در حوزههای متعدد مورد نیاز صنایع پتروشیمی، استفاده از نیرویهای انسانی متخصص دانشگاه و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه منعقد شده است. ارتقا همکاری مشترک و استفاده از ظرفیتهای شرکتهای استارتاپی و دانشبنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، همکاری در زمینه نوآوری مرتبط با صنعت پتروشیمی،...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این تفاهم نامه با محوریت ارائه تجربیات پژوهشی و صنعتی دانشگاه در حوزههای متعدد مورد نیاز صنایع پتروشیمی، استفاده از نیرویهای انسانی متخصص دانشگاه و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه منعقد شده است.

ارتقا همکاری مشترک و استفاده از ظرفیتهای شرکتهای استارتاپی و دانشبنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، همکاری در زمینه نوآوری مرتبط با صنعت پتروشیمی، استفاده از امکانات و خدمات موجود و دادههای اطلاعاتی دو مرکز در راستای اجرای طرحهای مشترک در زمینه نوآوری حوزه کاری شرکت، برگزاری همایشهای علمی، کارگاههای آموزشی و نوآوری و دورههای تخصصی و فراهم سازی زمینه حضور اعضای هیئت علمی و پژوهشگران در آن و همکاری در انجام داوری و پایش پیشنهادات ارائه شده به مرکز نوآوری شرکت از دیگر محور‌های این تفاهم نامه است.

همچنین در این تفاهم نامه بر تلاش در راستای برطرف سازی نیاز‌های شرکت در زمینه نوآوری، اولویت قراردادن عناوین تحقیقاتی پیشنهادی و یا توافق شده با شرکت، تلاش در راستای ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی در حوزههای نوآورانه مورد نیاز به شرکت با اولویت به بهره گیری از تواناییهای شرکت برای اجرای فعالیتهای مشترک، انتشار مقالات علمی حاصل از تمامی پروژ‌های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی زاگرس و معرفی فارغ التحصیلان توانمند دانشگاهی به شرکت برای همکاری براساس نیاز‌های اعلام شده نیز تاکید شده است.

براساس این تفاهم نامه شرکت پتروشیمی زاگرس موظف شده است تا اعلام نیاز‌های شرکت در حوزه‌های نوآوری به دانشگاه، بررسی پروژههای پیشنهادی دانشگاه در حوزه نوآوری و اولویت قراردان انجام پروژ‌های پژوهشی شرکت توسط دانشگاه، حمایت از پروژههای تحصیلات تکمیلی و به رسمت شناختن حق و حقوق مادی و معنوی دانشگاه در خصوص نتایج حاصل از فعالیتهای مشترک را مورد توجه قرار دهد.

تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت پتروشیمی زاگرس و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور سید رضا غفاریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دیداری مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی زاگرس و فدائی مشاور عالی مدیرعامل در امور نوآوری و بهره‌وری شرکت پتروشیمی زاگرس، و فرهاد شریف مشاور معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد.