یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

تلاش بارسلونا برای حل مشکل ثبت بازیکنان با فروش سهام

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تلاش بارسلونا برای حل مشکل ثبت بازیکنان با فروش سهام

بارسلونا برای حل مشکل ثبت قرارداد بازیکنان سهام استودیوی سمعی و بصری خود را فروخت.

لالیگا جمعه اعلام کرد که بارسلونا 24.5 درصد از سهام استودیوی سمعی و بصری خود را به شرکت سازنده Orpheus Media به مبلغ 100 میلیون یورو (102.93 میلیون دلار) فروخته است، زیرا آن‌ها به دنبال جمع آوری سرمایه بیشتر برای ثبت نام بازیکنان جدید هستند.

این توافق پس از آن صورت گرفت که باشگاه قراردادی با شرکت توکن فن دیجیتال Socios.com برای فروش 25 درصد از سهام خود در استودیو بارسا در ماه گذشته امضا کرد.

باشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "با این سرمایه گذاری، شرکای استراتژیک در استودیو بارسا به ارزش پروژه و آینده محتوای دیجیتال در دنیای ورزش اعتماد دارند. "

بارسا از چندین مکانیسم برای افزایش درآمد خود برای جبران ضرر، کاهش بدهی و اجرای قوانین بازی جوانمردانه مالی لالیگا استفاده کرده است.

این معاملات به دنبال فروش 15 درصد از سهام باشگاه در ماه گذشته در حق پخش تلویزیونی لالیگا، به گروه سهام خصوصی Sixth Street توسط باشگاه، 25 درصد از سهام را به Sixth Street داد.

بارسا پس از اولین سرمایه گذاری از خیابان ششم در زمانی که 10 درصد را خرید، رافینیا وینگر برزیلی لیدز یونایتد و رابرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بایرن مونیخ را به خدمت گرفت.

این باشگاه همچنین با بازیکنانی مانند ژول کونده، فرانک کسیه و آندریاس کریستنسن در میان دیگران قرارداد امضا کرده است.

بارسا باید سقف دستمزد لالیگا را برآورده کند تا خرید‌های جدیدش را ثبت کند. قرارداد‌های سرمایه گذاری جدید و همچنین فروش احتمالی فرنکی دی یونگ هافبک هلندی می‌تواند چراغ سبز لیگ را به آن‌ها بدهد.

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه، که ریاست یکی از موفق‌ترین دوره‌های بارسا را بین سال‌های 2003 تا 2010 بر عهده داشت، در آگوست 2021 گفت که بدهی‌های آن‌ها بالغ بر 1.35 میلیارد یورو بوده که 673 میلیون آن طلب بانک است.

در ماه ژوئن، بارسا واگذاری حداکثر 25 درصد از درآمد خود از حقوق تلویزیون لالیگا را تصویب کرد.

باشگاه همچنین قراردادی به ارزش 280 میلیون یورو با اسپاتیفای با پیراهن و ورزشگاه امضا کرد و برنامه‌های مالی را در دسامبر برای بازسازی نیوکمپ از جمله افزایش 1.5 میلیارد یورو بدهی دیگر تصویب کرد.

شاگردان ژاوی هرناندز روز شنبه رقابت‌های لالیگا خود را در خانه رایو وایکانو آغاز خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش