پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

تلسکوپ های رادیویی

تلسکوپ های رادیویی

خبرگزاری تسنیم

چین ساخت یک تلسکوپ رادیویی با دیافراگم 40 متر را به منظور ارائه پشتیبانی فنی برای مأموریت‌های کاوشگر ماه و اعماق فضای این کشور در آینده آغاز کرد.

وب‌گاه عصر ایران

گروهی از دانشمندان امیدوارند که سرانجام به پاسخ آن سیگنال مخابره شده دست یابند و ثابت کنند که بیگانگان فضایی وجود دارد. آنها در حال قرار دادن یک تلسکوپ رادیویی وسیع در شهر ساکو هستند تا پاسخ را از هر سیاره‌ای که به دور ستاره کرکس پرنده می‌چرخد، دریافت کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دو ستاره شناس ژاپنی سیگنال رادیویی را که 40 سال پیش به فضا فرستاده شد، منتظز پاسخ از سوی بیگانگان هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تلسکوپ افق رویداد (EHT) اولین تصاویر از سیاهچاله‌های کلان پرجرم را در اختیار اخترشناسان قرار داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری‌آنلاین نوشت: بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان از روبات‌های هوشمند تعمیر و نگهداری کمک می‌گیرد.

خبرگزاری تسنیم

براساس مطالعه‌ای که در مجله Nature منتشر شد، یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی به رهبری ستاره‌شناسان چینی، ویژگی‌های دینامیکی پیچیده "جت‌های نسبیتی" یک سیاه‌چاله را آشکار کردند.

خبرگزاری تسنیم

چین بزرگترین تلسکوپ رادیویی خورشیدی جهان را آزمایش کرد که این تلسکوپ برای تصویربرداری با دقت بالا از رویدادهای خورشیدی و کشف روش‌هایی برای نظارت بر تپ‌اخترها، انفجارهای رادیویی سریع و سیارک‌ها استفاده خواهد شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

موجودات فرازمینی نه تنها به کره زمین سر زده‌اند، بلکه احتمالا هزاران سال است که در کره زمین حضور دارند.

وب‌گاه عصر ایران

سوالی که مطرح است این است که اگر فناوری موجودات فرازمینی وجود داشته باشد، چه برنامه‌هایی برای شناسایی دقیق‌تر این موجودات پیش روست و در آینده، سرنوشت بشر چه خواهد شد؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

طبق گفته استاد دانشگاه استنفورد، موجودات فرازمینی نه تنها به کره زمین سر می‌زنند، بلکه مدتهاست در زمین حضور دارند و هنوز هم اینجا هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نولان در صحبت‌هایش در کنفرانس SALT iConnection 2023، به این نکته اشاره کرد که به باور او هوش فرازمینی نه تنها از سیاره ما بازدید کرده، بلکه می‌توان یک گام فراتر نهاد و گفت که آنها نه تنها از زمین بازدید کرده‌اند، بلکه مدت زیادی است که اینجا هستند و هنوز هم در زمین حضور دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

طبق گفته دکتر گری نولان، استاد دانشگاه استنفورد، موجودات فرازمینی نه تنها به کره زمین سر می‌زنند، بلکه مدتهاست در زمین حضور دارند و هنوز هم اینجا هستند.