جمعه 14 اردیبهشت 1403

تنیسور زن ایرانی نخستین ورزشکار ایرانی راه یافته به گرنداسلم

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع

صفی در فینال به مصاف آروژان ساگاندلیکوف رفت و ست نخست را با نتیجه 6 بر 3 به سود خود به اتمام رساند. وی ست دوم را 6 بر 4 به نماینده قزاقستان واگذار کرد و در ست سوم نیز 7 بر 5 به برتری دست یافت و برنده این دیدار حساس شد.

«مشکات الزهرا صفی» تنیسور ایرانی در مسابقات تور جهانی زیر 18 سال تنیس، صبح امروز (شنبه) در دیدار نهایی این پیکارها به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، صفی در فینال به مصاف آروژان ساگاندلیکوف رفت و ست نخست را با نتیجه 6 بر 3 به سود خود به اتمام رساند. وی ست دوم را 6 بر 4 به نماینده قزاقستان واگذار کرد و در ست سوم نیز 7 بر 5 به برتری دست یافت و برنده این دیدار حساس شد.

تنیسور جوان کشورمان پیش از این قهرمانی با 306 امتیاز در رده 218 جهان جای داشت و حالا با این قهرمانی و کسب 170 امتیاز در رده بندی جدید فدراسیون جهانی تنیس، به رتبه 137 جهان خواهد رسید.

مشکات الزهرا صفی از نظر شرایط سنی یک سال دیگر نیز در رده سنی جوانان حضور خواهد داشت و با توجه به خروج تعداد زیادی از بازیکنان این رده سنی و ارتقا به رده سنی بزرگسالان در سال پیش روی میلادی، جایگاه نماینده کشورمان در رنکینگ فدراسیون جهانی به به زیر 100 خواهد رسید. نماینده تنیس کشورمان سال آینده به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی در رده سنی زیر 18 سال مسابقات گرند اسلم اوپن استرالیا بازی خواهد کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003NfK