شنبه 31 شهریور 1403

تهدید یکی دیگر از اعضای خانواده یامال به مرگ

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تهدید یکی دیگر از اعضای خانواده یامال به مرگ

یکی دیگر از اعضای خانواده ستاره خط حمله تیم فوتبال بارسلونا تهدید به مرگ شد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تنها چند روز قبل از شروع فصل جدید لالیگا بود که لامین یامال ستاره خط حمله تیم فوتبال بارسلونا از شنیدن خبر چاقو خوردن پدرش، در محله روکافوندا در شهرماتارو واقع در شمال شهر بارسونا شوکه شد. او خوش‌شانس بود که این حادثه منجر به از دست دادن پدرش نشد. دردسرهای یامال اما به این ماجرا ختم نشده و به نظر می‌رسد که خانواده‌اش در نهایت مجبور به ترک روکافوندا شده است چرا که یکی دیگر از اعضای خانواده او نیز در معرض خطر مرگ قرار گرفته است. این بار مادربزرگ یامال - مادر پدر او - است که حفظ امنیتش دغدغه جدید این بازیکن جوان شده است. او که «فاتیما» نام دارد، در گفت‌و‌گو با نشریه «اِسپِخو پوبلیکو» کاتالونیا فاش کرد پس از چاقو خوردن پسرش که او را حسابی نگران کرده بود، خودش هم تهدید به مرگ شده است.

او اظهار داشت: بعد از اتفاقی که برای منیر رخ داد من حتی توان غذا خوردن نداشتم. انگار ترس و وحشت باعث شده بود معده ام بسته شود. به کلی اشتهایم را از دست داده بودم. الان هم دارم همراه با پسر به بارسلونا می‌روم.

مادربزرگ یامال در ادامه سرنخ‌هایی از دلایل اتفاقاتی که برای او و پسرش رخ داده است را ارائه کرد و حوادث رخ داده را به یکسری افراد خاص در محله روکافوندا که چشم دیدن موفقیت خانواده او را ندارند، نسبت داد. او ادامه داد: بعد از آنکه منیر را چاقو زدند، همان افراد به من گفتند که با من هم چنین کاری خواهند کرد. آنها قصد کشتن مرا داشتند. اگر می‌خواهند مرا بکشند، من در میدان شهر منتظرشان می نشینم.

آخرین وضعیت پدر یامال پس از چاقو خوردن

در حالی که برخی از ملی‌گرایان افراطی در اسپانیا حضور لامین یامال در تیم ملی اسپانیا را به سبب رگ و ریشه مراکشی او و تعلق خاطرش به پرچم این کشور را زیر سؤال می‌برند - البته این داستان بیشتر مربوط به قبل از درخشش بازیکن و نقش تأثیرگذار او در قهرمانی اسپانیا در یورو 2024 بود - فاتیما تأکید دارد که نوه 17 ساله‌اش اسپانیایی است اما اینکه او اسپانیا را به عنوان تیم ملی‌اش انتخاب کرده به مراکشی‌ها برخورده است.

او در این خصوص اظهار داشت: لامین در اسپانیا متولد شده، اینجا درس خوانده و بزرگ شده است. پس این بچه اهل مراکش نیست. منظور مرا متوجه می‌شوید؟ پسر من به هیچ وجه او را مجبور نکرده که برای اسپانیا بازی کند.

مشخص نیست که اسپانیایی‌ها چه برنامه‌ای برای محافظت از خانواده یامال در پیش گرفته‌اند اما اتفاقات رخ داده باعث شد که او مجبور به نقل مکان به سنت‌خوان‌دسپی، منطقه‌ای نزدیک به زمین تمرینی تیم فوتبال بارسلونا شود و با پسر عمویش زندگی کند.