پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تهییج معترضان بی سابقه بود / غفلت از قانون اساسی باعث انباشت اعتراضات شد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
تهییج معترضان بی سابقه بود / غفلت از قانون اساسی باعث انباشت اعتراضات شد

اندیشکده حکمرانی شریف با انتشار کتابچه تنظیم گری اعتراضات، تلاش کرده ابعاد مختلف بحران به وجود آمده در پاییز امسال در قالب اعتراضات و اغتشاشات را به بررسی بنشیند.

گروه سیاسی: اندیشکده حکمرانی شریف سلسله جلسات بررسی ماهیت اعتراضات و اغتشاشات اخیر را به صورت فایل پی دی اف و با انتشار در فضای مجازی در 62 صفحه منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، اندیشکده حکمرانی شریف، معتقد است، «در وقایع تلخ اعتراضات و اغتشاشات پاییز 1401 با پدیده جدیدی روبرو بودیم. از یک سو ظرفیت های مصرح قانونی کشور برای تنظیم گری اعتراضات در سال های اخیر مغفول مانده بود که سبب انباشت اعتراضات و مطالبات شده بود از سوی دیگر با پرچم داری دشمنان کشور، جنگ رسانه ای بی سابقه ای علیه کشور شکل گرفته بود که شاید شیوه های به کارگیری و تهییج معترضین در این سطح بی سابقه باشد.»

بر اساس این گزارش: از این روی اندیشکده حکمرانی شریف با وجود اینکه به طور خاص در حوزه اعتراضات پیشینه پژوهشی مطولی نداشت با گرفتن آرایش جدید گروه ها، تلاش کرد ضمن توصیف دقیق واقعه و آسیب شناسی وضعیت موجود، راهکارهایی برای عبور از این بحران و جلوگیری از وقایع مشابه در آینده به تصمیم گیران کشور ارائه کند. این کتابچه در 62 صفحه، تلاش کرده تنظیمگری اعتراضات را در بخش های مختلف ایده پردازی، مساله شناسی، و ماهیت اعتراضات بررسی بنشیند.

برای مطالعه کتابچه این جا کلیک کنید.

216216

کد خبر 1727826