یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

توزیع بیش از 2300 تن کالای اساسی در شهرستان نیشابور

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
توزیع بیش از 2300 تن کالای اساسی در شهرستان نیشابور

پورکاوریان گفت: بیش از دو هزار و 300 تن کالای اساسی در پنج‌ماهه ابتدای امسال در شهرستان نیشابور توزیع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا پور کاویان، رئیس اداره صنعت، معدن و زبرخان در گفت‌وگو با صبح توس با اشاره به اهمیت تأمین کالاهای اساسی در این شهرستان گفت: با عنایت به پیگیری‌های این اداره و با توجه به اهمیت تأمین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوار به قیمت مناسب، در پنج‌ماهه ابتدای امسال، میزان دو هزار و 308 تن انواع کالاهای اساسی شامل روغن خوراکی، شکر صنوف تولیدی و خانوار و برنج هندی و... توسط مباشرین شهرستان تأمین و با نظارت بازرسین این اداره با قیمت‌های مصوب توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه به آدرس Kala-asasi.ir از زمان، مکان و عاملین توزیع کالاهای اساسی مطلع شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در سال 1399 نیز نزدیک به پنج هزار و پانصد تن کالای اساسی شامل برنج، گوشت، شکر، روغن و... تأمین و در سطح شهرستان توزیع شد.

پورکاویان افزود: همچنین در این مدت چهار جلسه کار گروه تنظیم بازار با 24 مصوبه در سطح شهرستان تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: در پنج‌ماهه ابتدایی امسال تعداد سه هزار و 734 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی شهرستان نیشابور توسط بازرسین اداره صمت انجام شده است که منجر به تشکیل 357 فقره پرونده تخلف برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی با 443 عنوان تخلف به ارزش بیش از 39 میلیارد ریال تنظیم که جهت رسیدگی به اداره محترم تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور عنوان داشت: لازم به ذکر است از این تعداد عنوان تخلف بیشترین تخلفات مربوط به گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قاچاق کالا و تقلب و تداخل صنفی است.

انتهای پیام /