دوشنبه 16 مهر 1403

توسعه و رفع محدودیت از شبکه‌های برق کشور برای تابستان 1404

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
توسعه و رفع محدودیت از شبکه‌های برق کشور برای تابستان 1404

مدیرعامل شرکت توانیر توسعه و رفع محدودیت از شبکه برق کشور را از مهمترین برنامه‌های شرکت توانیر برای عبور از اوج بار سال 1404 اعلام کرد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در جلسه امور برق و انرژی با اشاره به طراحی و اجرای 14 مگاپروژه با هدف کاهش ناترازی برق طی اوج بار سال آینده اظهار داشت: در قالب این برنامه 3 هزار و 629 مگاوات نیروگاههای توسعه‌ای جدید احداث خواهد شد.

وی در تشریح این 14 طرح گفت: 6 مورد از این طرحها به تولید و توسعه ظرفیت نیروگاهی، 2 مورد مربوط به توسعه شبکه برق، 2 طرح تأمین مالی، 3 طرح مدیریت و بهینه‌سازی مصرف و یک طرح نیز به استفاده حداکثری از قابلیت‌های شبکه اختصاص دارد.

سخنگوی صنعت برق همچنین توسعه و رفع محدودیت از شبکه‌های برق کشور، هوشمندسازی شبگه و نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان به ویژه مشترکان خیلی پرمصرف، توسعه تبادلات برون مرزی، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق و جمع‌آوری انشعابها و مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز را از دیگر برنامه‌های تعریف شده با هدف کاهش ناترازی در اوج بار سال آینده عنوان کرد و گفت: استفاده حداکثری از قابلیتهای شبکه، جلب سرمایه‌گذاری در حوزه عرضه و تقاضای برق و تأمین منابع مالی لازم و پیگیری الزامات مورد نیاز از موارد مهمی است که در برنامه‌ریزی انجام شده، مورد تاکید قرار گرفته است.