جمعه 8 تیر 1403

توسلی: مجلس و دولت با فرار مالیاتی صاحبان رمزارز مقابله کند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
توسلی: مجلس و دولت با فرار مالیاتی صاحبان رمزارز مقابله کند

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس تاکید کرد که باید مقابله با فرار مالیاتی صاحبان سکوهای رمزارز و همچنین صاحبان دارایی‌های رمزارز در دستور کار مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم قرار گیرد.

- اخبار سیاسی -

فتح الله توسلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در همه کشورهای دنیا بخش مهمی از درآمدهای عمومی به مالیات اختصاص دارد؛ در کشور ما نیز بعد از درآمدهای نفتی، مالیات بخش مهمی از درآمدها را تامین می کند البته باید این مالیات عادلانه باشد تا فشاری به کسبه و حقوق بگیران وارد نکند.

وی یادآور شد: مجلس برای جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان قانونی را به تصویب رساند و باعث کاهش فرار مالیاتی بالغ بر 8 هزار میلیارد تومانی پزشکان شد؛ باید این کار درباره آرایشگاه های زنانه هم صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به تبادلات مالی زیاد سکوهای داخلی خرید و فروش رمزارز گفت: با توجه به حجم زیاد مبالادت مالی در حوزه رمز ارز، باید فعالیت در حوزه رمز ارزها نیز شامال مالیات شود؛ اکنون وضعیت به گونه ای است که برخی به درآمدهای قابل توجهی از طریق رمز ارزها دست پیدا کرده اما مالیات پرداخت نمی کنند.

توسلی تاکید کرد: قطعاً باید یکی از برنامه‌های مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم مقابله با فرار مالیاتی صاحبان سکوهای رمزارز و همچنین صاحبان دارایی‌های رمزارز باشد تا با وضع قوانین مناسب از فرار مالیاتی آن ها جلوگیری شود نه اینکه آن‌ها صرفا به درآمدهای هنگفت دست پیدا کنند و مالیاتی هم نپردازند.