جمعه 30 شهریور 1403

توصیه‌های مربی افسانه‌ای ایتالیا به مربیان سری آ

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
توصیه‌های مربی افسانه‌ای ایتالیا به مربیان سری آ

آریگو ساکی، اسطوره مربیگری فوتبال ایتالیا، از عملکرد مربیان جوان سری آ تمجید کرد و در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت به تحلیل شرایط آن‌ها پرداخت.

به گزارش "ورزش سه"، با نزدیک شدن به فصل 25-2024 سری آ، شاهد تغییرات گسترده‌ای در نیمکت برخی تیم‌ها هستیم. آنتونیو کونته هدایت ناپولی را برعهده گرفت، تیامو موتا با یوونتوس قرارداد امضا کرد و در میلان نیز انتظار می‌رود پائولو فونسکا جانشین پیولی شود.

در رده‌های پایین‌تر جدول نیز شاهد جابجایی‌هایی هستیم. وینچنزو ایتالیانو فیورنتینا را به مقصد بولونیا ترک کرد و جای او را رافائل پالادینو گرفت که از مونزا جدا شده است. در لاتزیو نیز پس از استعفای غیرمنتظره ایگور تودور، مارکو بارونی از ورونا هدایت این تیم را برعهده گرفت.

نظر ساکی درباره مربیان جوان سری آ:

ساکی در ابتدا در مورد ایتالیانو، پالادینو و بارونی صحبت کرد: «آنها در تیم‌های مختلفی مثل فیورنتینا، ورونا و مونزا عملکرد خوبی داشته‌اند. به نظر من انتخاب آنها برای تیم‌های جدید نشان دهنده قدردانی از کارشان و به نوعی ارتقاء است. معتقدم هر سه نفر آن‌ها آینده درخشانی دارند.»

ساکی در ادامه به انتقال ایتالیانو به بولونیا اشاره کرد: «ایتالیانو فردی با تجربه است. من چندین فصل او را دنبال کرده‌ام. به نظر من او یک استراتژیست است که سعی می‌کند سبک بازی خاصی را به تیم‌هایش القا کند. همانطور که بارها گفته‌ام، در ایتالیا به موجی از استراتژیست‌ها نیاز داریم تا فوتبال ما به ریشه‌های خود، یعنی یک ورزش تهاجمی و گروهی، بازگردد.»

ساکی همچنین در مورد مشکلاتی که ایتالیانو ممکن است در بولونیا با آن مواجه شود، صحبت کرد: «مهمترین چالش او مقایسه شدن با عملکرد درخشان تیامو موتا است که نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرد و کل شهر را با بازی زیبای خود مجذوب کرد. در بولونیا هواداران خواهان تیمی سرگرم کننده هستند.

ایتالیانو که عملکرد خوبی در فلورانس داشت، باید کیفیت خود را ارتقا دهد. من معتقدم او توانایی پیشرفت در لیگ قهرمانان را دارد. در این رقابت سطح بالا، جایی برای اشتباه وجود ندارد.»

نظر ساکی درباره مربیان دیگر:

ساکی در ادامه به ارزیابی رافائل پالادینو، سرمربی جدید فیورنتینا، پرداخت: «او را به طور مداوم دنبال کرده‌ام. مربی جوانی است که با شور و اشتیاق بالایی کار می‌کند و ایده‌های خوبی دارد. او در مونزا عملکرد خوبی داشت، اما به نظر من هنوز در مرحله مربیگری تاکتیکی است و نیاز به پیشرفت دارد.

فلورانس شهری سختگیر است که انتظارات زیادی دارد و به سادگی نمی‌بخشد. او باید تیمی را بسازد که بتواند فوتبال خوبی ارائه دهد.»

ساکی همچنین در مورد چالش‌های بازی در اروپا برای پالادینو صحبت کرد: «او به سرعت متوجه خواهد شد که سبک بازی در خارج از سری آ کاملاً متفاوت است. و اگر می‌خواهد به اهداف مهمی دست یابد، باید خود را با ذهنیت اروپایی تطبیق دهد و فوتبالی جسورانه، جمعی، مبتنی بر تسلط و مشارکت کامل ارائه دهد.»

در نهایت، ساکی در مورد مارکو بارونی، سرمربی جدید لاتزیو، صحبت کرد: «به نظر من از بین این سه نفر، بارونی کار سخت‌تری در پیش دارد. باید دید مدیران باشگاه چه بازیکنانی را برای او جذب می‌کنند و مهم‌تر از همه، اینکه آیا به پیشنهادات او گوش خواهند داد یا خیر.

موفقیت یک مربی همیشه به ارتباطی که با باشگاه برقرار می‌کند بستگی دارد. بارونی در ورونا عملکرد بسیار خوبی داشت و در تجربیات قبلی خود در لچه نیز همینطور بود. در ورونا در تعطیلات کریسمس، باشگاه تقریباً همه بازیکنان اصلی او را فروخت و مجبور شد تیمی جدید بسازد. او بدون هیچ شکایتی آستین بالا زد، سخت کار کرد و سهمیه ماندن در سری آ را کسب کرد. به نظر من او در ورونا کار فوق‌العاده‌ای انجام داد و تیمش هم عملکرد خوبی داشت.

توصیه‌های مربی افسانه‌ای ایتالیا به مربیان سری آ 2
توصیه‌های مربی افسانه‌ای ایتالیا به مربیان سری آ 3