سه‌شنبه 17 مهر 1403

تولید بیش از 2 میلیون مگاوات برق در نیروگاه بعثت پارس جنوبی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تولید بیش از 2 میلیون مگاوات برق در نیروگاه بعثت پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد: در نیمه نخست سال 1403، بیش از 2 میلیون و 600 میلیون مگاوات برق در نیروگاه بعثت مجتمع گاز پارس‌جنوبی تولید شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش در این باره بیان کرد: نیروگاه متمرکز برق بعثت مجتمع گاز پارس‌جنوبی با تلاش متخصصان و کارکنان و انجام اقدام‌های شاخص و نوآورانه، در نیمه نخست امسال در مجموع بیش از 2 میلیون و 600 مگاوات ساعت برق تولید کرده است.

وی به مصرف برق پالایشگاه‌های این مجموعه بزرگ گازی کشور اشاره و تصریح کرد: مصرف برق پالایشگاه‌های سایت یک و دو مجتمع گاز پارس جنوبی در 6 ماه نخست امسال بیش از 2 میلیون و 300 هزار مگاوات برق بوده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تأکید کرد: نیروگاه برق بعثت مجتمع به منظور توجه به مسئولیت اجتماعی و در بازه زمانی روزهای گرم و اوج مصرف برق، بیش از 670 هزار مگاوات برق به شبکه سراسری ارسال کرده است که نشان از توجه مجتمع گاز پارس‌جنوبی به مناطق پیرامونی دارد.

باهوش افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و منظم طرح اجرای دیسپچینگ محلی برای مدیریت برق شبکه پارس جنوبی در مرحله مشاور طراحی و اجرای بسته آماده شده و در مرحله پیمان‌سپاری و مشاور نظارت است.

وی ادامه داد: طرح اتصال دائم نیروگاه بعثت مجتمع به پارس 2 به شبکه سراسری برق به‌منظور پایداری شبکه برق در سایت 2 نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم این مجموعه است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تکریم نیروی انسانی را مهم‌ترین اولویت این مجموعه معرفی و تصریح کرد: این مجتمع با تکیه بر توان و دانش بومی کارکنان با استعداد و خلاق خود توانسته است در همه حوزه‌های عملیاتی بهترین عملکرد را در سال 1402 ثبت کند و این دستاوردهای مهم نشان از پویایی و نوآوری در این مجموعه بزرگ گازی کشور دارد.

باهوش یادآور شد: امید داریم در نیمه‌ی دوم سال، با تجربه بسیار بالای کارکنان و متخصصان این نیروگاه و دیگر بخش‌ها و با حل مسائل کلیدی، در تولید پایدار گاز نقشی بسیار مؤثر داشته باشیم.