دوشنبه 16 مهر 1403

تولید سالانه حدود 10 هزار تن ماهی در قفس

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تولید سالانه حدود 10 هزار تن ماهی در قفس

ارسلان قاسمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پرورش ماهی در قفس یکی از فرصت های طلایی و بی نظیر است که در راستای فعالیت های تولیدی با مشارکت مردم می توان در بخش کشاورزی داشت.

به گفته او، بنابر آمار بیش از 3 هزار و 400 تا 3 هزار و 500 کیلومتر نوار ساحلی شمال و جنوب کشور است که امکان تولید سالانه 7 تا 10 هزار تن برداشت ماهی در قفس وجود دارد. درحالیکه کشور اسکاندیناوی به رغم آنکه سواحل آنها از ما کمتر است، اما 2.5 تا 3 میلیون تن تولید پرورش ماهی در قفس دارد که این 2 تا 3 برابر کل تولید صید و آبزی پروری کشور ما محسوب می شود.

قاسمی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس، فرصت بی بدیلی در راستای تامین پروتئین مورد نیاز، ایجاد امنیت غذایی و رسیدن به اقتدار غذایی محسوب می شود، اما در این خصوص برنامه مناسبی نداریم.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با بیان اینکه امکان افزایش چندبرابری تولید و صادرات آبزیان از طریق توسعه پرورش ماهی در قفس وجود دارد، گفت: با فراهم کردن زیرساخت های مناسب همچون تجهیزات مورد نیاز، منابع مالی و جذب مشارکت های مردمی طی یک برنامه 5 ساله تا 2 میلیون تن امکان افزایش تولید وجود دارد که از این طریق سالانه چند میلیارد دلار می توان درآمد صادراتی را افزایش داد.

خبرنگار: آزاده محبی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی