چهارشنبه 4 مهر 1403

تولید ماهانه مرغ به 255 هزار تن رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تولید ماهانه مرغ به 255 هزار تن رسید

علی ابراهیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس گزارش استان ها قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده 59 تا 64 هزار تومان است که پیش بینی می شود در مهرماه قیمت تا حدودی کاهش یابد یا تغییری نداشته باشد.

او با بیان اینکه نگرانی بابت تامین و تولید مرغ نداریم، افزود: براساس جوجه ریزی های صورت گرفته، میزان عرضه مرغ مازاد بر تقاضاست.

ابراهیمی ادامه داد: تولید مرغ به شکل خطی و برنامه ریزی شده است، اما مصرف دارای نوسان است. البته در فصل تابستان وزن گیری مرغ کمتر است به طوریکه براساس آخرین وزن گیری لاشه، تولید ماهانه مرغ به طور متوسط 255 هزارتن بوده که این میزان 20 تا 30 هزار تن مازاد بز نیاز کشور است‌.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به ممنوعیت موقت صادرات مرغ افزود: براساس آمار در 6 ماهه نخست سال حدود 19 هزار تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده است و کماکان برنامه ریزی شده که در 6 ماهه دوم به طور متوسط ماهانه 11 تا 15 هزار تن مرغ صادر شود.

او با بیان اینکه میزان جوجه ریزی ها در 6 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 تا 20 درصد رشد داشته است، گفت: برآوردها حاکی از آن است که در 6 ماهه دوم میزان جوجه ریزی به 145 تا 150 میلیون قطعه برسد که برای 10 میلیون قطعه از این میزان برنامه ریزی صادراتی شده است.

خبرنگار: آزاده محبی