یک‌شنبه 15 مهر 1403

تولید هواپیمای هیبریدی با برد 1300 کیلومتر

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تولید هواپیمای هیبریدی با برد 1300 کیلومتر

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، شرکت آرک ارو سیستمز، هواپیمای هیبریدی جدید خود را کم هزینه و با آلایندگی بسیار اندک توصیف کرده که برای مسافرت بسیار مناسب است.

این هواپیمای کوچک که لینکس پی 9 نام دارد، از نظر برد، سرعت و هزینه عملیاتی می تواند با هلیکوپتر رقابت کند. بدنه این هواپیما ترکیبی از هواپیمای عادی، هلیکوپتر و هواچرخ است؛ یک طرح کامل ترکیبی با وزن تنها 1930 کیلوگرم و دارای یک کابین 9 نفره که کاملاً شبیه هلیکوپتر است، اما دارای یک بال اصلی باریک به طول 12.6 متر نیز هست که با یک بال در دم و باله های بزرگ تکمیل می شود.

پره های بالایی 13 متری کاملا قابل کنترل است و در این محصول از یک موتور الکتریکی برای چرخاندن سریع پره بالایی برای برخاستن و فرود عمودی استفاده می شود تا هواپیما برای بلند شدن از زمین به سرعت کافی دست یابد.

حداکثر سرعت این هواپیما 370 کیلومتر در ساعت است. موتورهای توربو 370 کیلوواتی مزیت دیگر این هواپیما است. این موتورها با پیل یا سلول سوختی هیدروژنی کار می کنند. در صورت حمل 600 کیلوگرم سوخت، برد این هواپیما به 1300 کیلومتر می رسد.

هزینه هر ساعت پرواز این هواپیما 505 دلار در ساعت است که نسبت به هلیکوپترهای مشابه 40 درصد کاهش نشان می دهد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید هواپیمای هیبریدی با برد 1300 کیلومتر هواپیمای هیبریدی سوخت هیدروژن این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است