پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تولید 2 هزار و 887 تن بذر در شرکت‌های تعاونی قزوین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تولید 2 هزار و 887 تن بذر در شرکت‌های تعاونی قزوین

قزوین - ایرنا - شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین طی یکسال اخیر 2 هزار و 877 تن انواع بذر گواهی شده تهیه و در اختیار کشاورزان گذاشتند.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: تهیه و مصرف بذور گواهی شده نقش اساسی در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد و شرکت های تعاون روستایی استان گام های خوبی در این زمینه برداشته اند.

عباس آقا علیخانی با اشاره به نظارت این دستگاه بر فعالیت تعاونی های روستایی، یادآور شد: سال گذشته بر اجرای عملیات آب و خاک در 150 هکتار شرکت های تعاونی تولید نظارت شده است.

وی در ادامه از آموزش 582 نفر روز از اعضا و کارکنان شرکت های تعاونی روستایی استان قزوین خبر داد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین خاطرنشان کرد: آموزش و توانمندسازی مستمر یکی از اصول پیشرفت تعاونی ها به شمار می رود و تلاش داریم تا با تقویت این حوزه کیفیت فعالیت ها در تعاونی های روستایی را افزایش دهیم.

علیخانی تصریح کرد: ساماندهی نظام بهره برداری کشاورزی در 100 هکتار، توسعه سامانه های نوین آبیاری در 100 هکتار، اجرای طرح های کشاورزی حفاظتی در 50 هکتار و اجرای طرح مبارزه تلفیقی آفات در 20 هکتار از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش تعاونی های کشاورزی استان قزوین طی یکسال اخیر بوده است.

226 تعاونی در روستاهای استان قزوین به فعالیت می پردازند.

*س_برچسب‌ها_س*