شنبه 14 مهر 1403

توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا

آرسنال در خانه‌اش با اینکه از ساوتهمپتون عقب افتاد ولی با درخشش ساکا که دو پاس گل داد و یک گل زد موفق شد 3-1 پیروز شود.

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال بعد از سه پیروزی پیاپی امروز در خانه‌اش استادیوم امارات میزبان ساوتهمپتون بود. شاگردان آرتتا که در شروع نیمه دوم از حریف عقب افتادند بازگشتی رویایی رقم زده و با درخشش بوکایو ساکا موفق شدند 3-1 به پیروزی برسند.

ترکیب آرسنال: رایا، پارتی، سالیبا، گابریل، کالافیوری، جورجینیو، راییس، ساکا، هاورتز، استرلینگ، ژسوس

ترکیب ساوتهمپتون: رمزدیل، واکر - پیترز، بدنارک، هاروود - بلیز، سوگاوارا، مانینگ، داونز، آریبو، فرناندز، دیبلینگ، استوارت

آرسنال به جز چند دقیقه اول در کل نیمه اول حاکم مطلق میدان بود. با اینحال آنها در چهل دقیقه نتوانستند فرصت صد در صدی روی دروازه حریف ایجاد کنند و جورجینیو در دقیقه چهل و پارتی در وقتهای اضافه این نیمه تنها فرصتهای گلزنی را داشتند که با درخشش رمزدیل، دروازه‌بان سابق آرسنال، مهار شد.

ساوتهمپتون در نیمه دوم تیم آرتتا را شوکه کرد و کمرون آرچر در دقیقه 55 آنها را در خانه آرسنال پیش انداخت. اما آرسنالی‌ها برای جبران این گل چندان معطل نماندند و کای هاورتز سه دقیقه بعد کار را به تساوی کشاند.

آرتتا که بی‌تاب بود که تیمش سریعتر به گل دوم رسیده و سه امتیاز را به خود اختصاص دهد در دقیقه شصت سه تعویض همزمان کرد و مارتینلی را به جای استرلینگ، تروسار را به جای ژسوس و مرینو را به جای جورجینیو روانه میدان کرد.

مارتینلی ذخیره چند دقیقه بعد از ورود به زمین پاس ساکا را به گل دوم آرسنال تبدیل کرد تا به ذخیره طلایی توپچی‌ها تبدیل شود. این پایان کار آرسنال نبود و بوکایو ساکا در آخرین دقایق گل سوم را هم زد تا ستاره اصلی توپچی‌ها در این بازی باشد. او دو پاس گل داد و خودش هم یک گل به ثمر رساند.

آرسنال با این پیروزی 17 امتیازی شد. در حال حاضر لیورپول با 18 امتیاز در صدر جدول ایستاده و سیتی و آرسنال با امتیاز یکسان 17 پشت سر تیم آرنه اشلوت قرار دارند.

گل‌ها:

استرلینگ در میانه زمین با اشتباهی عجیب توپ را لو داد. ماتئوس فرناندز پاس دقیقی به کمرون آرچر در سمت چپ داد و او بعد از مهار توپ با ضربه سر با حرکت در عرض و شوتی دیدنی به گوشه مخالف دروازه آرسنال به گل رسید.

چند دقیقه بعد نوبت آرسنالی‌ها بود که در میانه زمین توپگیری کرده و به گل برسند. پارتی توپ را به ساکا رساند با پاسی عمقی هاورتز را صاحب توپ کرد و شوت دقیق و محکم او به تور دروازه ساوتهمپتون چسبید.

گل دوم توپچی‌ها هم با پاس گل استثنایی ساکا به ثمر رسید. او از سمت راست توپ را به شکلی مواج به تیر دوم فرستاد تا مارتینلی که تازه وارد زمین شده بود دروازه دروازه‌بان سابق تیمش رمزدیل را باز کند.

بوکایو ساکا شایسته این بود که نامش به عنوان یکی از گلزنان این بازی ثبت شود. در دقیقه 88 روی یک توپ‌گیری دیگر در میانه میدان آرسنالی‌ها توسط تروسار به سمت دروازه پیشروی کردند. تروسار قصد داشت مارتینلی را در سمت چپ صاحب توپ کند ولی پاس او بلوکه شد. ساکا که با تیزهوشی از سمت راست استارت زده بود به توپ برگشتی رسید و با شوتی سرضرب گل سوم آرسنال را به ثمر رساند.

توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 2
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 3
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 4
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 5
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 6
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 7
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 8
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 9
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 10
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 11
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 12
توپچی‌ها همچنان چشم به صدر جدول دارند / آرسنال 3-1 ساوتهمپتون: ساکا ناجی تک‌نفره تیم آرتتا 13