سه‌شنبه 10 مهر 1403

تکان دهنده از استقلال؛ با تیمت چه کردی آقای نکونام؟

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
تکان دهنده از استقلال؛ با تیمت چه کردی آقای نکونام؟

هفته دوم لیگ نخبگان آسیا برای نمایندگان ایران عاقبت خوبی نداشت و پس از تساوی خانگی پرسپولیس مقابل پاختاکور، استقلال هم با حساب 2 بر صفر مغلوب السد شد تا اولین شکست خود در این فصل از مسابقات آسیایی را تجربه کند. عملکرد آبی‌پوشان، خلاف رقیب سنتی‌شان در لیگ هم مناسب نیست و آنها روز‌های عجیبی را پشت سر می‌گذارند.

سه شکست و یک کلین‌شیت در هفت بازی، برای تیمی که گل نمی‌خورد و نمی‌باخت! استقلال مجموعاً در این فصل هفت بازی در لیگ برتر و لیگ نخبگان به انجام رسانده که ماحصل آن 2 برد، 2 تساوی و 3 شکست بوده است. آنها فقط در یک دیدار موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌شان شدند و در کم‌تر از یک‌سوم بازی‌ها رنگ برد را به چشم دیده‌اند. این در حالی است که فصل قبل استقلال پس از برگزاری 7 دیدار رسمی، 6 برد را به ارمغان آورده بود و فقط یک باخت داشت.

هفت بازی سه باخت کجا؟ 31 بازی و 2 باخت کجا؟! اوج تفاوت استقلالِ این فصل با فصل قبل، جایی است که باخت‌های این تیم را مقایسه کنیم. شاگردان جواد نکونام در فصل 03-1402 طی 31 مسابقه رسمی در لیگ و جام حذفی، تنها 2 شکست برابر سپاهان و مس رفسنجان را پذیرفتند. اما ستاره اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه اوساسونا، در تنها هفت دوئل، سه بار طعم تلخ باخت را چشیده است. آنها به ترتیب مقابل استقلال خوزستان، پرسپولیس و السد با نتایج 1-0، 1-0 و 2-0 باختند و بدون امتیاز زمین بازی را ترک کردند.

آمار جواد در استقلال طی 38 بازی نکونام تاکنون سابقه نداشته در استقلال، 2 باخت متوالی را تجربه کند، اما این اتفاق برای نخستین‌بار برایش رخ داد و کلکسیون ناکامی‌هایش طی این فصل تکمیل شد. به نظر می‌رسد ماجرای جواد نکونام در استقلال باتوجه به استعفای او به پایان رسیده باشد. او با آمار 38 بازی، 21 برد، 12 مساوی و 5 باخت به کارش در تیم محبوبش به عنوان سرمربی پایان داد.

منبع: فوتبال 360

از میان اخبار

باشگاه پرسپولیس: رای پرونده علیرضا بیرانوند امروز یا فردا اعلام می‌شود

عادل فردوسی‌پور فاش کرد: دعوای رامین رضاییان با نکونام در رختکن

اقدام عجیب استقلال در قطر؛ 6 تعویض به جای 5 تا!

بهانه‌جویی‌های سرمربی پرسپولیس پس از بازی ضعیف در قلعه حسن‌خان