شنبه 15 اردیبهشت 1403

تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!

رفتارهای غیراخلاقی و هنجارشکنانه برخی اهالی فوتبال به جایی رسیده که باید خواستار برخورد قاطع و ریشه کن کننده ارکان قضایی فدراسیون بود.

سرویس ورزش مشرق- فوتبال کشورمان دچار یک وضعیت آشفته و نامتقارن فرهنگی شده که هر روز نیز ابعاد جدیدی از آن منتشر و رویت می شود. در این دوره لیگ نیز شاهد پدیده ای نامتعارف و هنجارشکن توسط برخی بازیکنان و مربیان هستیم که با حرکات و اقدامات فیزیکی خود، واکنش های غیراخلاقی را به هواداران یا رقبای خود دارند. اگرچه این ماجرا در گذشته و به صورت نادر و معدودی دیده می شد اما اکنون به روندی تبدیل شده که هر هفته به نمایش گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید:

جشن بزرگ دلالان فوتبال ایران در راه است!

از قزوینی ها یاد بگیرید!

استقلال در خطر / به داد این تیم و هوادارانش برسید!

اگرچه ارکان قضایی فدراسیون به این ماجراها ورود کرده و محرومیت و جرایمی را آغاز کرده اند اما انتظار بر اقدامی قاطع تر و فوری تر است. در عمده مواردی که در فصل جاری دیده می شود، بایستی با جرایم سنگین تر و حتی محرومیت های سنگین تر، ریشه این ناهنجاری ها خشیکده شود تا شاهد تداوم آن نباشیم. البته، می بایست باشگاه ها نیز مورد تنبیه قرار گیرند که ابتدایی ترین موارد و آموزش های اخلاقی و رفتاری را مورد غفلت و فراموشی قرار داده اند. یکی از اصلی ترین متهمان این اتفاقات، باشگاه هایی هستند که همگی عنوان فرهنگی را یدک می کشند اما دریغ از یک اقدام درست و اصولی.

فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی آن بایستی بدانند که اغماض و کوتاهی در این موارد، آثار مخرب و ویرانگری را در پی خواهد داشت که آینده اخلاقی و سلامت این رشته را تهدید می کند. در نتیجه باید اقدامات قاطع و بازدارنده را در پیش بگیرند تا ریشه این وضعیت برای همیشه خشکانده شود.