جمعه 30 شهریور 1403

تیم ده‌روسی با حداقل امید به سهمیه چمپیونزلیگ / درخواست عاجزانه رم از آتالانتا: خواهشا بباز!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تیم ده‌روسی با حداقل امید به سهمیه چمپیونزلیگ / درخواست عاجزانه رم از آتالانتا: خواهشا بباز!

نتیجه دیدار امروز آتالانتا و تورینو می‌تواند همه امیدهای رم برای صعود به فصل آینده چمپیونزلیگ را نقش بر آب کند.

به گزارش "ورزش سه"، رم امروز در حالی به خانه امپولی می‌رود تا آخرین بازی خود در سری آ را مقابل این تیم انجام دهد که می‌داند برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان حتما باید پیروز شود. اما این برد به معنای قطعی شدن سهمیه برای جالوروسی نیست.

پیروزی آتالانتا مقابل بایر لورکوزن رمی‌ها را بیشتر امیدوار کرد ولی آن نتیجه برای سهمیه گرفتن رم شرط لازم بود و نه کافی. حالا سرنوشت رم به دست دیگران است و ده‌روسی و شاگردانش توان کنترل کردن این سناریو را ندارند.

اصلی‌ترین مساله این است که اگر آتالانتا فصل را در رتبه پنجم تمام کند صعود رم به چمپیونزلیگ قطعی خواهد بود. آتالانتا در حال حاضر و پیش از بازی‌های هفته سی و هشتم در رتبه پنجم قرار دارد. ولی اگر امشب آتالانتا به رتبه چهارم یا سوم صعود کند جالوروسی مثل امسال فصل آینده را هم باید در لیگ اروپا بگذراند. نکته دیگر این است که آتالانتا تا پایان فصل دو بازی دیگر دارد و نه مثل اکثر تیمهای سری آ یک بازی.

دیروز یوونتوس مونزا را شکست داد که این به نفع رم بود ولی مشکل نتیجه بازی بولونیا بود. شاگردان تیاگو موتا مقابل جنوا شکست خوردند و به رتبه چهارم سقوط کردند تا معادله کسب سهمیه رم را پیچیده‌تر کنند.

در حال حاضر وضعیت سه تیمی که می‌توانند سرنوشت رم را رقم بزنند به این ترتیب است: 3. یوونتوس با 71 امتیاز 4. بولونیا با 68 امتیاز 5. آتالانتا با 66 امتیاز

اگر در بازی امروز آتالانتا مقابل تورینو، شاگردان گاسپرینی به پیروزی برسند بازی برای رم تمام می‌شود. چون در این صورت آنها از بولونیا سبقت گرفته و در نتیجه دیگر قطعی خواهد شد که آنها فصل را در رتبه پنجم تمام نخواهند کرد.

ولی حتی اگر آتالانتا امروز لغزش کرده و تورینو را شکست بدهد رم نمی‌تواند جشن بگیرد. چرا که آتالانتا یک بازی عقب‌مانده دارد و پیروزی در آن مسابقه باز هم می‌تواند رم را از چمپیونزلیگ دور کند. تنها امید جالوروسی این است که آتالانتا در دو بازی باقی‌مانده‌اش حداکثر یک امتیاز به دست بیاورد.

تیم ده‌روسی با حداقل امید به سهمیه چمپیونزلیگ / درخواست عاجزانه رم از آتالانتا: خواهشا بباز! 2