یک‌شنبه 1 مهر 1403

جام جهانی فوتسال | افغانستان به مرحله حذفی رسید

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
جام جهانی فوتسال | افغانستان به مرحله حذفی رسید

افغانستان به همراه ایران و تایلند، سومین تیم آسیاییِ حاضر در مرحله حذفی جام جهانی فوتسال ازبکستان خواهد بود.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دور سوم و پایانی مرحله گروهی جام جهانی فوتسال 2024 ازبکستان امروز (یکشنبه) با برگزاری دیدارهای گروه E دنبال شد.

تیم ملی پرتغال در نبرد صدرنشینی این گروه با نتیجه 4 بر یک از سد مراکش گذشت و پاناما با نتیجه 8 بر 3 توانست تاجیکستان را شکست بدهد. پرتغال با 9 و مراکش با 6 امتیاز، در رتبه‌های اول و دوم جدول گروه E قرار گرفتند و به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی صعود کردند.

جام جهانی فوتسال | تیمِ مرتضایی باخت اما امیدوار ماند

مطابق آیین‌نامه مسابقات جام جهانی 2024، چهار تیم برتر از تیم‌های رده سومی گروه‌ها به مرحله حذفی صعود می‌کنند. تیم ملی پاناما با کسب 3 امتیاز و تفاضل گل 7-، در جدول تیم‌های رده سومی تاکنون فقط عملکردی بهتر از لیبی داشته و امیدوار است با توجه به نتایج دیدارهای گروه F، راهی دور یک‌هشتم نهایی شود.

افغانستان با کسب سه امتیاز و تفاضل گل 2-، از تیم‌های سوم گروه‌های D و E عملکرد بهتری بر جای گذاشته است. شاگردان مجید مرتضایی یکی از تیم‌های برتر رده سومی گروه‌های شش‌گانه جام جهانی شدند و در اولین حضور خود در مهم‌ترین رویداد فوتسال دنیا، به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند.

تاکنون کاستاریکا و کرواسی نیز در جمع برترین تیم‌های رده سومی ایستاده‌اند و به جمع 16 تیم نهایی جام جهانی 2024 ازبکستان راه یافته‌اند.