جمعه 30 شهریور 1403

جام جهانی فوتسال | ایران، گواتمالا را 9 تایی و صعود کرد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
جام جهانی فوتسال | ایران، گواتمالا را 9 تایی و صعود کرد

ملی‌پوشان فوتسال ایران پس از شکست ونزوئلا، این بار از سد گواتمالا گذشتند تا راهی مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی فوتسال شوند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت 16 امروز (پنجشنبه - به وقت ایران) در دور دوم از مرحله گروهی جام جهانی فوتسال 2024 به مصاف گواتمالا رفت و با نتیجه 8 بر 4 به برتری رسید.

ابتدا گواتمالا بود که با گلزنی پاتریک روئیس در دقیقه 6 از ایران پیش افتاد اما سعید احمد عباسی در همین دقیقه توانست گل تساوی را به ثمر برساند. در ادامه سالار آقاپور در دقیقه 11 و سپس حسین طیبی در دقیقه 14 موفق به گلزنی شدند؛ با این حال گوتمالا در دقایق 15 و 20 توسط روئیس و ماروین ساندووال به گل رسید تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.

جام جهانی فوتسال | صعود آرژانتین با شکست شاگردان مرتضایی

بازی در نیمه دوم کاملاً متفاوت بود. ایران از همان دقایق ابتدایی توانست قدرت خود را نشان بدهد و سالار آقاپور در اولین دقیقه از 20 دقیقه دوم، دروازه گواتمالا را گشود. در ادامه بهروز عظیمی در دقیقه 25، احمد عباسی در دقیقه 27، مهدی کریمی در دقیقه 32 و طیبی در دقیقه 37 موفق به گلزنی شدند.

ادگار سانتیسو در دقیقه 38، یکی از گل‌های خورده گواتمالا را جبران کرد. این پایان کار نبود و احمد عباسی در دقیقه 40 گل سوم خود و گل نهم ایران را به ثمر رساند.

خوراکچی: اقدام شمسایی، رقبا را سردرگم کرد

تلاش‌های دو تیم در ادامه مسابقه ثمری نداشت تا ایران به لطف این پیروزی، امتیازات خود را به عدد 6 برساند و صعود خود را به دور یک‌هشتم نهایی را قطعی کند. شاگردان وحید شمسایی از ساعت 18:30 روز اول مهر در آخرین بازی مرحله گروهی، مقابل تیم ملی فرانسه صف‌آرایی خواهند کرد.