چهارشنبه 11 مهر 1403

جایزه فناوری و حکمرانی روستا‌آزاد در چه حوزه‌هایی اعطا می‌شود؟

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جایزه فناوری و حکمرانی روستا‌آزاد در چه حوزه‌هایی اعطا می‌شود؟

سید محمدصادق امامیان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «فناوری حکمرانی»، «فرهنگ حکمرانی»، «دیپلماسی نخبگانی» و «نوآوری سیاستی» 4 حوزه جایزه روستاآزاد هستند. عضو شورای سیاستگذاری جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد درباره فناوری حکمرانی توضیح داد: نخستین محور این جایزه در ارتباط با فناوری حکمرانی است. این جایزه به بهترین اثر یا فرد که بیشترین تاثیر در حوزه توسعه تکنولوژی با هدف...

سید محمدصادق امامیان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «فناوری حکمرانی»، «فرهنگ حکمرانی»، «دیپلماسی نخبگانی» و «نوآوری سیاستی» 4 حوزه جایزه روستاآزاد هستند.

عضو شورای سیاستگذاری جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد درباره فناوری حکمرانی توضیح داد: نخستین محور این جایزه در ارتباط با فناوری حکمرانی است. این جایزه به بهترین اثر یا فرد که بیشترین تاثیر در حوزه توسعه تکنولوژی با هدف ارتقاء حکمرانی داشته، اعطا می‌شود.

امامیان درباره دومین محور جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد گفت: فرهنگ حکمرانی، دومین محور جایزه محسوب می‌شود. آثار نمایشی، آثار مکتوب و هر اثر فرهنگی متمایز می‌تواند در کانون توجه جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد قرارگیرد. آثار فرهنگی که در عرصه حکمرانی کشور نقش داشته باشند، می‌توانند جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد را از آن خود کنند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی نخبگانی را به عنوان سومین محور جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد درنظر گرفته‌ایم، افزود: حوزه نوآوری‌های دیپلماتیک یا ارتباطات بین‌المللی می‌تواند به عرصه حکمرانی کشور کمک کند. افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند بسیاری از مسائل کشور را حل‌کنند و در جهت توسعه اهداف و راهبرد‌های بین‌المللی کشور گام بردارند. با توجه به نقش افراد حقوقی و حقیقی در ارتباط با مسائل، اهداف و راهبرد‌های بین‌المللی کشور، آثار و نقش آنها در کانون توجه قرار گرفته است.

هم‌بنیانگذار اندیشکده حکمرانی شریف درباره آخرین محور جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد بیان کرد: جایزه روستا‌آزاد در حوزه نوآوری سیاستی به آثار و افرادی تعلق می‌گیرد که به طور عملی و واقعی در حوزه حکمرانی نقش ایفا‌کرده‌اند.

امامیان با بیان اینکه مرحوم روستا‌آزاد، 16 مهرماه سال 1401 درگذشت، اظهار کرد: این استاد فقید، رئیس اسبق دانشگاه صنعتی‌شریف بود و سکان هدایت اندیشکده حکمرانی شریف را در دست داشت.

وی با بیان اینکه نخستین دوره جایزه فناوری و حکمرانی روستا‌آزاد مهرماه سال جاری اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: این جایزه با هدف گرامیداشت نام و خاطره این استاد فقید اعطا می‌شود که تقاطعی از حوزه‌های «فناوری»، «فرهنگ»، «دیپلماسی» و «نوآوری» با «حکمرانی» است.