شنبه 14 مهر 1403

جزئیاتی از بورس صنعت و مشاغل / دانشجویان چگونه بورس مشاغل می‌شوند؟ + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جزئیاتی از بورس صنعت و مشاغل / دانشجویان چگونه بورس مشاغل می‌شوند؟ + فیلم

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان نحوه بورسیه دانشجویان در صنعت و مشاغل را تشریح کرد.

محمد محمدی مسعودی، مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان، سازمان امور دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به جزئیات بورس صنعت و مشاغل گفت: تلاش ما این است که در واقع رشته‌هایی را در کنکور داشته باشیم که اگر داوطلبی در این رشته تحصیل کند شغلش مشخص باشد و در حین تحصیل هم مورد حمایت قرار بگیرد. در بورس مشاغل یک ضلعش این است که در واقع نگرانی داوطلب و خانواده داوطلب مرتفع می شود.

وی افزود: مسئله دوم در بورس مشاغل این است که شرکت‌هایی هستند یه سری نگرانی‌های خاص خودشان را دارند. الان در خیلی از رشته‌های تخصصی دچار کمبود نیروهستیم یعنی درصد بیکاری منفی شده است بنابراین اگر شرکت ها و سازمان ها بیایند و داوطلب کنکور را بورسیه کنند از روز اول مشخص است که از نظر نیروی انسانی مشکلی نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: دانشجویی که بورسیه می شود، این فرد که به دانشگاه می آید از سمت شرکت استاد راهنما داشته باشد و حتی چه درسهایی را باید بگذراند و یا چه سرفصل هایی به دانشجو آموزش داده شود. دانشجویی که بورس می شود دو برابر مدت تحصیلش هم تعهد دارد. سال گذشته بورس سایپا را داشتیم که موفقیت آمیز بود و تعداد زیادی رو در واقع جذب سایپا شدند. امسال هم تعداد شرکت‌های متقاضی افزایش پیدا کردند و از دانشگاه صنعتی شریف تا دانشگاه‌های شهرستان‌ها این بحث بورس صنعت مشاغل را داریم و خیلی هم به بحث بومی گزینی کمک می کند.