جمعه 10 فروردین 1403

جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان نهایی در کاردانی ویژه فنی‌حرفه‌ای

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان نهایی در کاردانی ویژه فنی‌حرفه‌ای

جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان نهایی‌آزمون کاردانی ویژه (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) در سال 1401 اعلام شد.

جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان نهایی‌آزمون کاردانی ویژه (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) در سال 1401 اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان نهایی‌آزمون کاردانی ویژه (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) در سال 1401 اعم از رشته های تحصیلی با آزمون و یا رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.

پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) در تاریخ 6 مهر 1401 به سایت دانشگاه فنی و حرفه ای به نشانی www.tvu.ac.ir یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام از پذیرفته شدگان

با توجه به اعلام مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، امکان ارائه کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی برای پذیرفته شدگان به صورت الکترونیکی در سامانه «تاییدیه تحصیلی» وزارت آموزش و پرورش به آدرس: emt.medu.ir فراهم است. پذیرفته شدگان باید بر اساس مراحل اجرایی ذیل اقدام لازم را به عمل آورند:

پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص کردن نظام آموزشی، با انتخاب گزینه «سوابق فارغ التحصیلی»، ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل‌های تحصیل دوره دوم متوسطه، به دانشگاه محل پذیرش خود را درخواست کنند، که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت و با ارائه این کد به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده، از سامانه kemt.medu.ir توسط دانشگاه مذکور قابل دریافت است.

الف - برای فارغ التحصیلان شهریور سال 1395 و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیستند.

ب - فارغ التحصیلان خرداد سال 1395 و قبل از آن، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام می‌شود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کنند.

دانشگاه‌های محل پذیرش، ترتیبی اتخاذ کنند که براساس مدارک ارسالی به شیوه الکترونیکی، شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان را فراهم کنند.

علاوه بر موارد فوق، اخذ تأییدیه تحصیلی (از طریق آدرس‌های الکترونیکی https://kemt.medu.ir برای استعلام گیرندگان و https://emt.medu.ir برای متقاضیان) و اصل مدرک دیپلم از کلیه پذیرفته شدگان، توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ضروری است.

اصل مدرک دیپلم یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی از شاخه‌های کار و دانش و یا فنی و حرفه‌ای از محل تحصیل مبنی بر گذراندن همه واحدهای درسی، کارورزی و کارآموزی در دوره سه ساله تا پایان شهریور ماه 1401 که به تائید رئیس مؤسسه محل تحصیل رسیده باشد.

تبصره 1: پذیرفته‌شدگان دارای دیپلم شاخه نظری نظام ترمی واحدی و یا سالی واحدی در زمان ثبت‌نام علاوه بر مدرک دیپلم، باید گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا 31 شهریور ماه 1401 را نیز ارائه کنند.

تبصره 2: با توجه به اینکه مطابق ضوابط به دانش آموزان و هنرجویان سال آخر کار و دانش و یا فنی و حرفه ای به شرط اخذ دیپلم تا تاریخ 30 بهمن 1401 اجازه انتخاب کدرشته های تحصیلی نیمسال دوم داده شده بود، لذا ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان آن دسته از کدرشته های تحصیلی که پذیرش آن مربوط به نیمسال دوم سال‌تحصیلی 1402-1401 است به شرط اخذ مدرک تحصیلی دیپلم تا تاریخ 30 بهمن 1401 بلامانع است.

اصل مدرک دیپلم متوسطه و یا گواهی موقت پایان تحصیلات متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه متناسب با نوع رشته قبولی.

اصل مدرک دیپلم شاخه نظری نظام آموزش جدید (نظام 3-3-6) یا نظام سالی واحدی و یا ترمی واحدی و یا گواهی موقت پایان تحصیلات متناسب با نوع رشته قبولی (متقاضیان دیپلم شاخه نظری نظام سالی واحدی و یا ترمی واحدی باید در زمان ثبت نام علاوه بر مدرک دیپلم، مدرک پیش‌دانشگاهی نیز ارائه کنند).

اصل شناسنامه و دو برگ فتوکپی از تمام صفحات آن‌.

اصل کارت ملی و دو برگ فتوکپی از پشت و روی آن

عکس 4×3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری به تعدادی که موسسه محل قبولی اعلام کرده است.

مدرکی که وضعیت نظام وظیفه برادران را با توجه به بند مقرارت وظیفه عمومی مندرج در صفحه 18 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی نظام‌جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال 1401 مشخص کند.

توجه: افرادی که با استفاده از سهمیه رزمندگان، ایثارگران پذیرفته شده‌اند، در زمان ثبت‌نام ملزم به ارائه فرم و یا مدرکی در رابطه با تائید سهمیه ثبت نامی خویش نیستند. در صورت عدم تایید سهمیه پذیرفته‌شدگان مذکور از سوی ارگان ذیربط، موضوع از طریق سازمان سنجش به موسسه محل قبولی اعلام خواهد شد.

انتشار کارنامه متقاضیان کاردانی همزمان با اعلام نتیجه

کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضیان در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان این کدرشته‌ها در سهمیه مربوط، با توجه به نمره‌کل و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کدرشته محل های انتخابی (منحصرا تا اولویت کدرشته قبولی داوطلب) و سایر اطلاعات مفید دیگری همزمان با اعلام نتیجه در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود که قبل از مراجعه در تاریخ های تعیین شده برای ثبت‌نام، برای اطلاع دقیق از زمان و مدارک لازم برای ثبت نام به سایت اطلاع رسانی موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند.

در هر مرحله از ثبت‌نام و یا هنگام تحصیل چنانچه مشخص شود متقاضی حقایق را کتمان کرده و اطلاعات غلطی ارائه داده و واجد شرایط نیست قبولی متقاضی باطل و از ادامه تحصیل وی ممانعت به عمل خواهد آمد.

با توجه به تأکیدات صورت گرفته به داوطلبان برای دقت و توجه لازم برای انجام انتخاب رشته به اطلاع می‌رساند هیچ درخواستی تحت عنوان اشتباه در انتخاب رشته و یا درخواست اولویت بعدی رشته انتخابی در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست. لذا از ارسال درخواست با این موضوع به این سازمان خودداری کنند.

به گزارش مهر، در آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای امسال از تعداد 103 هزار و 359 داوطلب شرکت کننده تعداد 62 هزار و 449 داوطلب با آزمون و تعداد 40 هزار و 910 داوطلب در رشته های بدون آزمون نام نویسی کردند.

در آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای 1401 بیش از 78 هزار نفر پذیرفته شده اند که از این تعداد حدود 43 هزار داوطلب از طریق رشته‌های با آزمون و بیش از 35 هزار داوطلب از طریق رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شدند.