یک‌شنبه 15 مهر 1403

جزئیات خودسوزی یکی از پرسنل بیمارستان تامین اجتماعی قزوین / روند اداری درخواست بازنشستگی در حال انجام بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جزئیات خودسوزی یکی از پرسنل بیمارستان تامین اجتماعی قزوین / روند اداری درخواست بازنشستگی در حال انجام بود

محمدصادق بابایی گفت: این اتفاق مربوط به یکی از بانوان خدمات بیمارستان است که اگرچه روند اداری امورات بازنشستگی وی در حال انجام بوده اما یک روز پیش از بازنشستگی دست به خود سوزی زده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، روز گذشته خبری مبنی بر خودسوزی یکی از پرسنل خدمات بیمارستان تامین اجتماعی در یکی از سایت‌های استان منتشر شد مبنی بر اینکه وی در روند پیگیری امور بازنشستگی خود دست به خودسوزی زده است.

محمد صادق بابایی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در تشریح جزئیات این اتفاق اظهار کرد: این اتفاق مربوط به یکی از بانوان بخش خدمات بیمارستان است که علی رغم اینکه روند اداری امورات بازنشستگی وی در حال انجام بوده اما یک روز پیش از بازنشستگی دست به خود سوزی زده است. وی با بیان اینکه این نیرو 56 سال سن دارد، افزود: وی درخواست بازنشستگی پیش از موعد با 20سال سابقه خدمت را داشت که از نظر سنی مورد تایید قرار داشت اما از نظر سابقه چند ماهی کسر خدمت داشت که متأسفانه وی یک روز پیش از پایان سابقه دست به چنین کاری زده است. مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: این نیرو چند ماه پیش از تکمیل سابقه‌اش اعتراضاتی داشته که دیگر قادر به ادامه همکاری نیست و همین روحیات، خستگی و فشار عصبی موجب تشدید این امر شده است. بابایی تصریح کرد: بر اساس تبصره قانون تأمین اجتماعی ماده 76؛ بانوان بالای 55 سال با حداقل 20 سال سابقه بیمه می‌توانند تقاضای بازنشستگی پیش از موعد داشته باشند که سقف تعهد این نیرو در 31 شهریور ماه امسال به 20 سال و 2 ماه تکمیل شده است. وی در پایان با بیان اینکه این نیروی خدمات استخدام رسمی سازمان تامین اجتماعی بوده است، گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی مشاغلی از جمله پرستار، ماما، آزمایشگاه، بهیار و رادیولوژی مشمول قوانین مشاغل سخت هستند و نیروی خدمات جزو این قانون به شمار نمی‌رود مگر آنکه جزو نیروهای شرکتی و مشمول قانون کار باشند. انتهای پیام /