شنبه 14 مهر 1403

جزئیات زمان‌بندی تحویل سکه‌های مرکز مبادله اعلام شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جزئیات زمان‌بندی تحویل سکه‌های مرکز مبادله اعلام شد

اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روز گذشته شانزدهمین حراج سکه طلا با تخصیص 25 هزار و 704 قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید.

این مقام مسئول در خصوص زمان‌بندی تحویل سکه‌ها می‌گوید: زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از 27 شهریور آغاز و تا 4 مهرماه ادامه خواهد داشت؛ طی این مدت فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می‌شود و هزینه تحویل 30 هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.

بالسینی در ادامه عنوان کرد: اشخاصی که در بازه زمانی 5 تا 12 مهرماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا 50 هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می‌شود؛ این هزینه شامل روز‌های تعطیل هم است.

او افزود: در صورتی که اشخاص در بازه زمانی اعلامی تحویل سکه اقدام به دریافت نکنند، معامله فسخ و پس از اعلام بانک عامل وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه‌های عملیاتی به کیف پول خریدار برگشت داده می‌شود باید اشاره کرد در صورت فسخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه انتخاب شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

بالسینی در نهایت اظهار کرد: از 13 اسفند ماه 1402 تا الان 16 حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که در این تعداد حراج در مجموع 304 هزار و 393 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است.