دوشنبه 7 آبان 1403

جوان‌ترین بازیکن در ال‌کلاسیکو / تاریخ‌سازی جدید در انتظار کودک نابغه بارسا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
جوان‌ترین بازیکن در ال‌کلاسیکو / تاریخ‌سازی جدید در انتظار کودک نابغه بارسا

لامین یامال اگر اتفاقی رخ ندهد، فردا در بازی برابر رئال به میدان خواهد رفت و در این صورت به یک رکورد 82 ساله پایان خواهد داد.

به گزارش "ورزش سه"، لامین یامال در شروع کارش به عنوان بازیکن تیم اول بارسا چندین رکورد شکسته، اما این شنبه، در ال‌کلاسیک، می تواند یک رکورد دیگر را نیز اضافه کند. یامال می تواند جوان ترین بازیکنی باشد که در دیدار بارسلونا و رئال مادرید به میدان رفته است. او این کار را با 16 سال و سه ماه و 15 روز انجام خواهد داد.

این مهاجم قبلا چند رکورد در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را شکسته است و اگر این شنبه بازی کند، وارد تاریخ ال‌کلاسیکوها نیز خواهد شد.

او به رسانه رسمی بارسلونا توضیح داد: «هر کاری که من انجام می دهم چون بسیار جوان هستم، تقریبا یک رکورد جدید می شود اما مهم این است که تیم برنده شود و من از آن لذت ببرم.»

یامال فردا می تواند جانشین ویسنته مارتینز شود. او که پیراهن بارسلونا، سابادل، ناستیچ، بالومپدیکا لیننسه و سنت را بر تن کرد، با 16 سال و 278 روز در 19 اکتبر 1941 در ال‌کلاسیکو اولین بازی خود را انجام داد. در رتبه دوم آنسو فاتی و در سوم، رائول قرار دارد. یامال از ابتدای فصل تاکنون 13 بازی در تمامی رقابت ها انجام داده است که 7 تای آنها به عنوان شروع کننده بوده است. در پنج بازی اخیر او در چهار بازی فیکس بوده است.

جوان‌ترین بازیکن در ال‌کلاسیکو / تاریخ‌سازی جدید در انتظار کودک نابغه بارسا 2