شنبه 15 اردیبهشت 1403

جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو 2024 را می‌گیرد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو 2024 را می‌گیرد

جشنواره فیلم لوکارنو از جین کمپیون با جایزه یوزپلینگ افتخاری تجلیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو که به سینمای مستقل اختصاص دارد، 16 آگوست در پیاتزا گرانده، میدان باز خود که گنجایش 8 هزار تماشاگر را دارد از جین کمپیون کارگردان مولف نیوزیلندی تجلیل خواهد کرد. روز بعد کمپیون یک مصاحبه روی صحنه خواهد داشت و فیلم‌های «فرشته‌ای سر میز من» (1990) و «پیانو» (1993) به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره در بیانیه‌ای با اشاره به این واقعیت که کمپیون اولین زنی است که نخل طلای کن را با فیلم «پیانو» برنده شده است، عنوان کرد: بیوگرافی جین کمپیون پر است از اولین‌های قابل توجه؛ اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد و اولین فیلمساز نیوزیلند که در جشنواره فیلم ونیز برنده شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی شد.

در بیانیه همچنین تاکید شده کمپیون با 9 فیلم بلند، تعدادی فیلم کوتاه و 2 فصل از مینی سریال تلویزیونی «برفراز دریاچه» که از 2013 تا 2017 روی آنتن رفت، یکی از معماران اصلی تخیل در سینمای معاصر است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتسوگ، کلی رایشارت، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی این جایزه لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین دوره لوکارنو از 7 تا 17 آگوست (7 تا 17 مرداد) برگزار خواهد شد.

22057

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899343