دوشنبه 9 مهر 1403

حافظه خوب به ژن نیست به تمرینه!

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
حافظه خوب به ژن نیست به تمرینه!

جوان تبریزی که ملقب به مرد حافظه جهان شده است، می‌گوید: حافظه خوب نه حاصل ژن خوب، که حاصل تمرین است، چرا حافظه مثل عضله است، هرچقدر از آن بیشتر کار بکشی، تقویت می‌شود.

محمدرضا حسن‌زاده در گفتگو با خبرآنلاین گفت: اینکه می‌گویم حافظه خوب حاصل تمرین است، جمله‌ای شعاری نیست، مصداق بارز همین مسئله، شخص خودم هستم که با تمرین و ممارست به جایگاه کنونی در زمینه حافظه دست پیدا کرده‌ام. وی با اشاره به ثبت رکورد جدید خود در گینس و به حافظه سپردن 33 عدد در 4 ثانیه گفت: این رکورد حاصل سالها تمرین و ممارست و به کارگیری تکنیک‌ها است، وگرنه من همان کسی هستم که در دوران کودکی و مدرسه به دلیل عدم تمرکز و ضعف تحصیلی، در آستانه اخراج از مدرسه بودم. وی خاطرنشان کرد: عدم تمرکز و ضعف تحصیلی دلیلی شد تا چند فایل صوتی از استاد مرتضی نصرت را در خصوص تندخوانی گوش کنم و به این مسیر علاقمند شوم، مشکلات تحصیلی هم حل شد و بعدها در همین مسیر با پروفسور تونی بوزان آشنا شدم و سرنوشت زندگی من عوض شد. او رئیس مسابقات جهانی حافظه بود. حسن‌زاده ادامه داد: تکنیک‌های تقویت حافظه را به صورت بومی شده و مهارتی یادگرفتم و از سال 1395 تدریس را شروع کردم، نتایج خوبی حاصل شد و شاگردانم پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه یادگیری و تحصیل کسب کردند. از ثبت رکورد در گینس تا مرد حافظه جهان

وی گفت: در طول مدت تدریس و کار با شاگردان گاهی پیش می‌آمد که چالش‌هایی با هم اجرا کنیم، به اصطلاح حافظه خودمان را به چالش بکشیم، از همین چالش‌ها بحث ثبت رکورد در گینس بالا گرفت، به ایمیل گینس پیغام فرستادیم و بعد از مکاتبات و انجام پروسه اداری، برای اولین بار در سال 98 توانستم رکورد حفظ 53 لغت انگلیسی در یک دقیقه را به ثبت برسانم. وی با بیان اینکه رکورد حافظه معمولی انسان، حفظ 20-30 لغت در یک ساعت است، ادامه داد: بعدها همین رکورد 53 لغت را هم جابجا کردم و رکورد جدید حفظ 57 لغت در یک دقیقه را به نام خودم ثبت کردم.

حسن‌زاده گفت: در سال 1400 مجددا خودم را به چالش کشیدم و توانستم در یک دقیقه، 128 عدد را در یک دقیقه به حافظه بسپارم، رکورد خوبی بود و عنوان "مرد حافظه جهان" را برای بنده به ارمغان آورد. وی با اشاره به رکورد جدید خود گفت: رکورد جدید، رکورد چالش برانگیزی بود، حفظ 33 عدد در 4 ثانیه! اما خدا را شکر این رکورد نیز در گینس ثبت شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسیر پرپیچ و خمی را طی کرده ام و آرزو دارم دانش خود در خصوص تکنیک های یادگیری و حافظه را در اختیار علاقمندان بیشتری قرار دهم.

46

کد خبر 1963688