دوشنبه 2 مهر 1403

حساس و هیجان‌انگیز در دربی دلامادونینا / گزارش زنده: اینتر صفر - صفر میلان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
حساس و هیجان‌انگیز در دربی دلامادونینا / گزارش زنده: اینتر صفر - صفر میلان

دو تیم اینتر ملقب به نراتزوری و میلان با لقب روسونری، در دربی شماره 240 دلامادونینا، در ورزشگاه سن سیرو به مصاف هم رفته اند.

به گزارش "ورزش سه"، در مهم ترین دیدار هفته پنجم رقابت های سری آ ایتالیا، دو تیم همشهری اینتر و میلان به مصاف هم رفته اند. نراتزوری میزبان این مسابقه است و از حمایت حداکثری هوادارانش برخوردار است و تلاش می کند تا با پیروزی در این بازی، به صدر جدول رده بندی صعود کند.

هر دو تیم به خوبی می دانند که در چهار هفته ابتدایی، عملکرد خوبی نداشته اند و پایین تر از حد انتظار ظاهر شده اند. اینتر با دو پیروزی و دو تساوی هشت امتیازی است و میلان نیز با یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست، تنها پنج امتیاز به دست آورده و بدون شک بازنده دیدار امشب، وضعیت بدتری را تجربه خواهد کرد.

اینتر در آخرین بازی خود که جدال سخت و دشواری نیز بود، برابر منچسترسیتی به تساوی بدون گل رسید و در سمت مقابل، میلان در سن سیرو با نتیجه سه بر یک مغلوب لیورپول شد تا حداقل در این زمینه، نراتزوری شرایط بهتری روی کاغذ داشته باشد.

ترکیب دو تیم در شرایطی اعلام شده که اینتر نسبت به بازی قبل برابر منچسترسیتی پنج تغییر را داشته و میلان نیز دو تغییر مهم در خط دفاعی و یک جابجایی در خط میانی داشته است.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های اینتر و میلان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

بازی از هفته پنجم - رقابت‌های سری آ ایتالیا یکشنبه: 01/07/1403؛ ساعت: 22:30 ورزشگاه: سن سیرو میلان / 70 هزار تماشاگر گروه داوری: مائوریتزیو ماریانی / کمک ها: دانیل بیندونی، آلبرتو تگونی؛ داور چهارم: جیووانی آیرولدی / داور VAR: آلئاندرو دی پائولو، کمک داور VAR: دانیل پاترنا

ترکیب اینتر: یان زومر، بنجامین پاوارد، فرانچسکو آچربی، آلساندرو باستونی، فدریکو دی مارکو، هنریک مخیتاریان، نیکولو بارلا، هاکان چالهان اوغلو، دنزل دومفریس، مارکوس تورام و لائوتارو مارتینز سرمربی: سیمونه اینزاگی

ترکیب میلان: مایک مانیان، فیکایو توموری، متئو گابیا، امرسون رویال، تئو هرناندز، تیجانی ریندرس، یوسف فوفانا، رافائل لیائو، کریستین پولیشیچ، آلوارو موراتا و تامی آبراهام. سرمربی: پائولو فونسکا

حواشی:

- این دو غول فوتبال ایتالیا تاکنون 239 بار در تاریخ با یکدیگر روبرو شده‌اند و این اینترمیلان است که در تقابل‌های رودررو پیشتاز است، با 91 برد در برابر 79 برد آث‌میلان، و 69 دیدار نیز به تساوی انجامیده است.

- در سری آ، این دو تیم 180 بار به مصاف هم رفته‌اند که اینتر 70 بار پیروز شده و آث‌میلان 54 بار موفق به پیروزی شده است، در حالی که 56 دیدار هم به تساوی رسیده است.

- آندری شوچنکو، با 14 گل، برترین گلزن تاریخ این رقابت است که در دوران حضورش در میلان موفق به ثبت این تعداد گل برابر اینتر شد، از جمله 8 گل در سری آ.

- در سال‌های اخیر، این رقابت به‌طور قابل توجهی تحت سلطه اینتر بوده است، به‌طوری که این تیم در هر شش دیدار اخیر خود در تمامی رقابت‌ها پیروز شده، از جمله پیروزی 2-1 در سری آ در انتهای فصل گذشته.

- اینتر همچنین در دیدار 'خانگی' خود در سری آ در فصل 2023-24 موفق شد با نتیجه 5-1 میلان را شکست دهد. علاوه بر این، در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2022-23، اینتر در هر دو دیدار رفت و برگشت موفق به شکست رقیب همشهری خود شد.

- میلان از زمان پیروزی 3-2 در لیگ در سپتامبر 2022 تاکنون نتوانسته اینتر را شکست دهد، و آن پیروزی تنها موفقیت آن‌ها در 9 دربی اخیر میلان بوده است.

- نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که میلان تنها سه بار از دسامبر 2017 به بعد موفق به شکست اینتر شده است، که این نشان‌دهنده دشواری بزرگی است که آن‌ها برای کسب سه امتیاز این هفته پیش رو دارند.

- با این حال، میلان موفق شده در دو دیدار از پنج تقابل اخیر سری آ بین این دو تیم پیروز شود، در حالی که تنها چهار بار در هشت رویارویی اخیر خود در لیگ شکست خورده است.

- بهترین دوره اخیر میلان در برابر اینتر بین نوامبر 2002 و فوریه 2004 رخ داد، زمانی که آن‌ها چهار دیدار متوالی را در سری آ به نفع خود تمام کردند. اما این تیم در بازی روز یکشنبه وارد می‌شود در حالی که سه دیدار اخیر خود در سری آ مقابل اینتر را باخته و در این مدت 8 گل دریافت کرده است.

* اتوبوس بازیکنان دو تیم در فاصله 90 دقیقه تا شروع بازی، وارد ورزشگاه شدند تا برای این دربی حساس آماده شوند.

* تعداد قابل توجهی از تماشاگران در فاصله یک ساعت تا شروع بازی، روی سکوهای سن سیرو مستقر شدند. با توجه به میزبانی اینتر، ظرفیت اکثر سکوهای استادیوم برای نراتزوری است.

حساس و هیجان‌انگیز در دربی دلامادونینا / گزارش زنده: اینتر صفر - صفر میلان 2
حساس و هیجان‌انگیز در دربی دلامادونینا / گزارش زنده: اینتر صفر - صفر میلان 3
حساس و هیجان‌انگیز در دربی دلامادونینا / گزارش زنده: اینتر صفر - صفر میلان 4