چهارشنبه 4 مهر 1403

حق با نویر است یا تراشتگن؟/ جنگ دروازه‌بان‌ها پاشنه آشیل آلمان در یورو

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
حق با نویر است یا تراشتگن؟/ جنگ دروازه‌بان‌ها پاشنه آشیل آلمان در یورو

یولیان ناگلزمان و تیم ملی آلمان در آستانه یورو با یک تصمیم بسیار دشوار روبرو است: چه کسی باید دروازه‌بان فیکس مانشافت باشد؟

به گزارش "ورزش سه"، تنها یک هفته به شروع بزرگ‌ترین رقابت ملی فوتبال در اروپا باقی مانده است. یورو 2024 برای آلمان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که آنها میزبان یورو هستند و هواداران انتظار دارند جام در خانه بماند.

در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره دروازه‌بان اول آلمان در یورو انجام شده و به نظر می‌رسد این موضوع در حال حاضر دغدغه اول ناگلزمان و کادر فنی آلمان است. آلمان در بازی افتتاحیه یورو باید به مصاف اسکاتلند برود ولی همه نگاه‌ها به بازی دوستانه مقابل یونان که امشب انجام می‌شود دوخته شده و همه سعی دارند از این بازی جواب این سوال را متوجه بشوند: مانوئل نویر یا مارک آندره تراشتگن؟

این ماجرا قدیمی است. مانوئل نویر مدتها از تیم ملی دور بوده و در واقع از آخرین باری که او درون دروازه مانشافت ایستاده 550 روز می‌گذرد. نویر به دلیل مصدومیت حتی جام جهانی 2022 را هم از دست داد و تراشتگن درون دروازه ایستاد.

بعد از بازگشت نویر به فوتبال، او بار دیگر به تیم ملی دعوت شد و حتی ناگلزمان اعلام کرد که او را دروازه‌بان اول تیم ملی می‌داند. بعد از شکست بایرن مقابل رئال در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، مانوئل نویر که اتفاقا با انتقادهایی مواجه شده بود سعی کرد با اشاره به جنجال دروازه‌بانی تیم ملی از زیر بار انتقادها خلاص شود.

او بحث را به تیم ملی کشاند و گفت:" خوشحالم که دوباره به تیم ملی برگشته‌ام و قرار است برای مانشافت به میدان بروم". تراشتگن که پیام نویر را دریافت کرده بود با عصبانیت پاسخ داد و در یک مصاحبه گفت:"وقتی انتظار دیگری دارید ولی می‌بینید در آخرین لحظه همه چیز دارد عوض می‌شود تحمل کردنش اصلا ساده نیست. تصمیم مربی را همه باید بپذیرند و به آن احترام بگذارند حتی اگر موافق نباشند. حتی اگر من با ناگلزمان موافق نباشم. من سعی می‌کنم عملکردم را در سطح بالا حفظ کنم و خودم را در عمل نشان بدهم".

حق با نویر است یا تراشتگن؟/ جنگ دروازه‌بان‌ها پاشنه آشیل آلمان در یورو 2