پنج‌شنبه 7 تیر 1403

حمایت پورمحمدی از سیاست فرهنگی دولت رئیسی / امنیت فرهنگی را هدفگیری کنیم

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
حمایت پورمحمدی از سیاست فرهنگی دولت رئیسی / امنیت فرهنگی را هدفگیری کنیم

مصطفی پورمحمدی گفت: عدالت فرهنگی هم برای فعالان هم برای مصرف کنندگان هم در مقام تولید هم استفاده بخصوص در پهنه سرزمینی بسیار اهمیت دارد و نقاط زیادی دارد این عدالت لازمه توفیق و شکوفایی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از استراحت کاندیداها، مناظره سوم وارد مرحله سوم سوالات شد.

مصطفی پورمحمدی اولین کاندیدایی بود که به سوالات پاسخ داد.

پرسش های مردمی:

راهکاری هست که فیلمهایی ساخته شود که مشکلات جامعه را نشان دهد ولی سیاه نمایی نشود؟

سوالات کارشناسان:

مجید شاه حسینی: در دولت سیزدهم طرح ناتمامی تهیه شد برای سینما و فضای مجازی و نمایش خانگی تا حقوق معنوی را تامین کند. سیاست شما در این مقوله چیست؟‌آیا این حقوق را به رسمیت می شناسید؟ و قانونی تدوین میکنید؟

طالبی: چه تدبیری دارند که فضای افسردگی را از بین ببرند و آنچه داریم را به مردم نشان دهند؟

شرفخانلو: برای پیوست فرهنگ به طرحهای توسعه ای و اقتصادی چه برنامه ای دارید؟

سبحانی نسب: برای امنیت فرهنگی ما چه فکری کردید؟

گل علی بابائی: برنامه های شما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از نویسنده ها چیست؟

اهم اظهارات پورمحمدی را بخوانید؛

*خوشبختانه در کشور ما یک کشور فرهنگی است و اقتدار فرهنگی هم داریم، انقلاب ما فرهنگی بوده است.

*این را در طی 45 سال شاهد تحولات داشتیم، در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر قله های زیادی را فتح کردیم، در جاهایی پایین هستیم، ارتفاع خوبی نداشتیم ولی باید قبول کنیم که دستاوردها قابل توجه است.

*هیچ کشوری بدون سیاست فرهنگی نیست زیرا مساله ای اساسی است. سیاست های دوگانه ای دارند، برخی سیاست ها صریح و مستقیم است و برخی غیرمستقیم.

*آنجا که صریح است با امر و نهی و تشویق ظاهری است ولی برخی سیاست ها غیرمستقیم است که معمولا به شکل تنظیم گر و هدایت کننده ظاهر می شود، نوع رفتار دوم هوشمندانه تر و موفق تر است و حاشیه های کمتری دارد من مدفع این روش هستم.

*یکی از مسائل دوم عدالت فرهنگی است، هم برای فعالان هم برای مصرف کنندگان هم در مقام تولید هم استفاده بخصوص در پهنه سرزمینی بسیار اهمیت دارد و نقاط زیادی دارد این عدالت لازمه توفیق و شکوفایی است.

*این سوالات را باید با مدیریت های توزیع شده با قبول تنوع فرهنگی و قومی بپذیریم و ارتقا دهیم و از توانشان بیشترین استفاده ببریم.

*خوشبختانه بگویم که برادرمان شهید رئیسی پروژه هنر برای همه را آغاز کرد که فکر جالبی بود تعقیب کرد البته توفیق نشد کامل شود اما این سیاست باید حتما تعقیب شود و ادامه یابد.

*یکی از بحث های اساسی در هنر و فعالیت های فرهنگی بحث تمرکز زدایی است، ولی فرهنگ و اقتصائات ویژه دارد و بستر های ویژه در کشور فوق العاده است.

*فرهنگ امنیتی یا امنیت فرهنگی؟ امنیت برای فرهنگ یا فرهنگ برای امنیت؟ من که در این رشته سابقه دارم معتقدم که امنیت فرهنگی را هدفگیری کنیم و این می‌تواند بستر رشد و ارتقا را فراهم کند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1922984