پنج‌شنبه 5 مهر 1403

خانیکی: در جامعه ما چه اتفاقی افتاده که حرف‌های ثابتی را باورپذیر کرده است؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
خانیکی: در جامعه ما چه اتفاقی افتاده که حرف‌های ثابتی را باورپذیر کرده است؟

استاد دانشگاه و چهره شاخص اصلاح طلب گفت: من مدتی پیش یک گفت و گویی درباره مستند ثابتی داشتم. در آنجا گفتم که یک وقتی به این مستند بر اساس اسناد می‌پردازید؛ به این معنا که ثابتی کجا درست گفته است و کجا نادرست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی خانیکی، استاد دانشگاه و چهره شاخص اصلاح طلب، در گفتگویی با جماران، اظهار داشت: من مدتی پیش یک گفت و گویی درباره مستند ثابتی داشتم. در آنجا گفتم که یک وقتی به این مستند بر اساس اسناد می‌پردازید؛ به این معنا که ثابتی کجا درست گفته است و کجا نادرست. کسانی که خودشان شکنجه شدند، بیایند بگویند ما شکنجه شدیم؛ چون او می‌خواهد شکنجه را نفی بکند. یا اینکه چه مسائلی را گفته و چه مسائلی را نگفته است.

او در ادامه افزود: اما اگر خواسته باشید با این قضیه روایی برخورد کنید، این است که در جامعه ما چه اتفاقی افتاده است که حرف‌های ثابتی را باورپذیر کرده است. آقای ثابتی اگر این حرف‌ها را مثلاً بعد از پیروزی انقلاب می‌گفت، عده‌ای کمی این مسأله را می‌پذیرفتند یا ممکن است افراد خیلی نادر آن را بشنوند؛ ولی الآن که فاصله ایجاد شده و ذهنیت‌های اجتماعی و ارزش‌ها تغییر پیدا کرده است، این حرف باورپذیر می‌شود. خطر این باورپذیری از خود آن حرف‌ها بیشتر است.

27219

کد خبر 1962598