پنج‌شنبه 19 مهر 1403

خبر خوب برای عاشقان بیت‌کوین

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خبر خوب برای عاشقان بیت‌کوین

بانک انگلیسی پیش‌بینی کرد قیمت بیت‌کوین تا پایان سال 2024 به 120 هزار دلار برسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، بانک انگلیسی از احتمال افزایش قیمت هر بیت‌کوین تا 50 هزار دلار طی سال جاری میلادی خبر داد و پیش‌بینی کرد که بهای این ارز دیجیتالی پرطرفدار تا پایان سال 2024 به 120 هزار دلار برسد.

استاندارد چارتر در آوریل گذشته نیز پیش‌بینی ثبت رکورد 100 هزار دلار توسط بیت‌کوین را منتشر کرده بود. تحلیلگران این بانک بر این باورند که «زمستان رمزارزها» به پایان رسیده است.

مطابق پیش‌بینی این بانک، آغاز جهش قیمت بیت‌کوین موجب خواهد شد تا استخراج‌کنندگان یا به اصطلاح ماینرها با هدف تهییج بیشتر بازار از عرضه بیشتر بیت‌کوین خودداری کنند.

در این گزارش آمده است: ««افزایش سودآوری ماینرها به ازای هر بیت کوین استخراج شده، این امکان را به آنها می‌دهد تا در عین حفظ جریان نقدی، کاهش عرضه خالص بیت‌کوین و بالا بردن قیمت آن، فروش کمتری داشته باشند.»

هر بیت‌کوین در جریان معاملات بعد از ظهر دوشنبه نزدیک به 30 هزار و 299 دلار فروش رفت. رکورد تاریخی قیمت بیت‌کوین در نوامبر 2021 ثبت شد و بهای آن به 65 هزار دلار رسید. البته نرخ بیت‌کوین سپس روندی نزولی به خود گرفت و در ژانویه 2023 به پایین‌تر از 16 هزار دلار تنزل کرد.

همچنین بخوانید