دوشنبه 16 مهر 1403

خبر رسمی درباره محرومیت پل پوگبا | بیوگرافی

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
خبر رسمی درباره محرومیت پل پوگبا | بیوگرافی

طبق اخبار منتشر شده محرومیت 4 ساله پل پوگبا پس از رای دادگاه تجدید نظر کاهش یافت.

دادگاه حکمیت ورزش (CAS) اعلام کرد که مدت محرومیت چهار ساله پل پوگبا به خاطر تخلفات دوپینگ به18 ماه کاهش یافته است.

هافبک یوونتوس در ماه فوریه امسال از سوی آژانس ملی مبارزه با دوپینگ ایتالیا با این محرومیت و جریمه 5 هزار یورویی مواجه شد. این محرومیت به دلیل مثبت شدن مواد دوپینگی در آزمایش بازیکن فرانسوی تایید شد.

با این حال، پوگبا از این تصمیم به CAS درخواست تجدید نظر کرد، که اکنون اعلام شده محرومیت او به18 ماه کاهش یافته است. دادخواست او در تاریخ 11 سپتامبر 2023 ثبت شده بود.

در نتیجه، بازیکن فرانسوی برای شروع تمرینات در سال جدید میلادی مشکلی نخواهد داشت و می‌تواند در اواسط مارس به میادین بازگردد. همچنین جریمه نقدی او هم رد شده است.

در بیانیه‌ای، CAS فاش کرد که دلایل آن‌ها برای این تصمیم ناشی از این باور است که آزمایش مثبت پوگبا "عمدی نبوده و نتیجه مصرف اشتباه مکملی است که توسط یک پزشک در فلوریدا به او ارائه شده است."

با این حال، با توجه به نقش پوگبا به عنوان یک بازیکن، این دادگاه تشخیص داد که او کاملاً بی‌تقصیر نیست و اگرچه محرومیت او کاهش یافته، اما کاملا تبرئه نشده و باید 18 ماه محرومیت را به صورت کامل سپری کند.

بر اساس گزارش‌ها در ایتالیا، یوونتوس در حال مذاکره با ایجنت این بازیکن در مورد فسخ قرارداد است که به او اجازه می‌دهد به دنبال باشگاه جدیدی باشد.

معرفی کوتاه پوگبا

پل لبیل پوگبا (Paul Labile Pogba)، فوتبالیست مشهور دنیای فوتبال است که در سال 1993 به دنیا آمده و در حال حاضر 29 ساله است. پوگبا بازیکن اسبق و محصول آکادمی باشگاه‌های لو آوِر و منچستریونایتد به حساب می‌رود و کسب عناوین قهرمانی چون جام جهانی2018 و سری‌آ ایتالیا در کارنامه‌اش دیده می‌شود. ارزش تقریبی پوگبا در ترانسفرمارکت در حال حاضر 35 میلیون یورو اعلام شده است.

پوگبا از جمله بازیکنان باشگاه یوونتوس به شمار می‌رود.

پوگبا متولد 15 مارس در شهر لنی شور من، یک شهر کوچک که در اطراف پاریس واقع شده است. این بازیکن یکی از سه فرزند خانواده خود در کنار 2 برادر بزرگ‌ترش، فلورنتین و ماتیاس پوگبا است که دوقلو هستند. خانواده‌ی پوگبا، اصالتی گینه‌ای دارند و یکی از بی‌شمار خانواده‌های آفریقایی مهاجر به فرانسه محسوب می‌شوند. پدر او، فاسو آنتوان پوگبا و مادرش یئو موریبا نام دارند. فاسو آنتوآن پوگبا در کشور خود گینه، فوتبالیست بود و وقتی که در 30 سالگی به فرانسه مهاجرت کرد نیز به همین حرفه ادامه داد.

دو برادر بزرگ‌تر پوگبا در گینه بدنیا آمدند و برای تیم ملی گینه به میدان رفتند. ماتیاس یک سال است که بدون تیم است و فلورنتین نیز هم‌اکنون در سوپرلیگ هند بازی می‌کند. بدلیل اینکه پل در خاک کشور فرانسه به دنیا آمد، توانست تابعیت این کشور را برای خانواده‌اش کسب کند و شهروند فرانسه محسوب شوند. پدر و مادر پوگبا، در حالی که پل تنها دو سال داشت از هم جدا شدند و یئو، مادر پوگبا، سرپرستی او و دو پسر دیگرش را بر عهده گرفت. بدلیل سطح فرهنگی پایین مناطق مهاجرنشین فرانسه، یئو موریبا به شدت از پسرانش مراقبت کرد تا درگیر خلاف، اعتیاد، گروه‌های گنگستری و مواردی از این قبیل نشوند. در پروسه‌ی طلاق پدر و مادر پل، آن‌ها به توافقی دوستانه مبنی بر اینکه فاسو اجازه‌ی ارتباط و دیدن پسرانش را داشته باشد، رسیدند؛ بنابراین پل، فلورنتین و ماتیاس رابطه محکمی نیز با پدرشان داشتند و در واقع این فاسو بود که به عنوان یک فوتبالیست سابق، علاقه به فوتبال را در دل فرزندانش ایجاد کرد و مربی دوران کودکی آن‌ها بود.

خبر رسمی درباره محرومیت پل پوگبا | بیوگرافی 2