شنبه 9 تیر 1403

خریدهای تراکتور در حد سال‌های قبل نیستند / این تیم باید هرچه زودتر واگذار شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خریدهای تراکتور در حد سال‌های قبل نیستند / این تیم باید هرچه زودتر واگذار شود

میر شفیعیان نسبت به وضعیت نامناسب این تیم هشدار داده و عنوان کرد که چاره کار واگذاری مالکیت باشگاه است و باید هر چه زودتر این پروسه کلید بخورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا میرشفیعیان در گفت‌وگو با آناج درباره نقل‌وانتقالات تیم تراکتور اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که پس از پایان فصل گذشته برای تراکتور رخ داد و از نقل‌وانتقالات محروم شد، این تیم نتوانست بازیکنان مدنظر خود را جذب کند. مسئولان باشگاه تراکتور می‌گفتند که محرومیت رفع خواهد شد اما این اتفاق نیافتاد. تنها نکته مثبت این بود که عملکرد تراکتور در دیدار آسیای مقابل النصر نشان داد که می‌توان به بازیکنان داخلی و بومی‌اعتماد کرد.

بازیکنان جدید تراکتور در حد سال‌های قبل نیستند

وی درباره انتقاداتی که از نقل‌وانتقالات تراکتور وجود دارد، افزود: در فوتبال کنونی بازیکنان خیلی زرنگ شده‌اند و باشگاهی را انتخاب می‌کنند که وضعیت مالی مساعدی داشته باشد. در همین راستا، نفراتی به تراکتور آمدند که نمی‌گویم بازیکنان ضعیفی هستند اما در حد و اندازه خریدهای قبلی این تیم نیستند. تراکتور در سال‌های گذشته بازیکنان آماده‌تری جذب می‌کرد اما امسال بازیکنانی به خدمت گرفته است که قابل مقایسه با بازیکنان سال‌های گذشته نیستند.

سپاهان کجا، تراکتور کجا؟!

کاپیتان پیشین تراکتور درباره صحبت‌های سرمربی این تیم که با ابراز نارضایتی از نقل‌وانتقالات اعلام کرده است بازیکنان جدید مدنظر او نبوده‌اند، گفت: وقتی در یک باشگاه عدم ثبات بوجود می‌آید تمام این مسائل طبیعی است. شاید این مثال من به مذاق هواداران خوش نیاید اما سپاهان در سال‌های اخیر به ثبات مدیریتی خوبی رسیده که در سایه حمایت کارخانه سپاهان و مسئولان شهری بوده است. این تیم هر سال بازیکنان بزرگی جذب می‌کند و تقویت می‌شود. عدم ثبات در همه چیز تاثیر می‌گذارد تا جایی که در نقل‌وانتقالات، باشگاه بازیکنان را به مربی تحمیل می‌کند.

ای‌کاش در زمان واگذاری فکر الان را می‌کردند

میرشفیعیان با انتقاد از مسئولان باشگاه تراکتور خاطرنشان کرد: آقای زنوزی قول و وعده زیادی دادند اما هیچ کدام عملی نشد. من هر روز که اخبار تراکتور را پیگیری می‌کردم هفته به هفته وعده‌های تکراری می‌دیدم. ای‌کاش آن زمانی که می‌خواستند تراکتور را به زنوزی واگذار کنند فکر این اتفاقات را می‌کردند یا حداقل می‌توانستند حمایت کنند. درست است که آقای زنوزی چندین سال در گسترش فولاد تیمداری کرده است اما قیاس این دو تیم مع‌الفارق است و معتقدم مسئولان شهری نباید تیم تراکتور را به همین راحتی آزاد می‌کردند.

اگر تراکتور سقوط کند چه کسی جوابگو خواهد بود؟

وی مطرح کرد: الان آقای زنوزی باید در قبال وضعیت نامناسب تراکتور پاسخگو باشند که اینطور نیست. تراکتور یکی از بزرگترین تیم‌های ایران است و درحال حاضر با چنین وضعیتی می‌خواهد در مسابقات شرکت کند. خدایی ناکرده اگر تراکتور سقوط کند که این اتفاق برای تیم‌های بزرگ ما مثل پاس افتاد و نابود شد، چه کسی جوابگو خواهد بود؟

زنوزی تراکتور را رها کرده است

پیشکسوت فوتبال کشور تأکید کرد: متاسفانه آقای زنوزی تراکتور را کاملا رها کرده است و مدیران راس این باشگاه هم بالاخره هر چه ایشان بگویند انجام می‌دهند. آقایان فراموش کرده‌اند که این تیم، تیم بزرگ تراکتور است و با همه تیم‌های ما فرق می‌کند. به هر حال، با این اتفاقاتی که رخ داده فکر می‌کنم که امسال را باید به صورت کجدار و مریض در لیگ برتر سپری کنیم تا در آینده تصمیم اساسی برای تیم گرفته شود. البته به نظرم بهترین راه این است که تراکتور تحت حمایت کارخانه یا سازمانی که بتواند پاسخگو باشد، قرار بگیرد. تجربه سال‌های قبل ثابت کرده است که در فوتبال ایران خصوصی‌سازی جواب نمی‌دهد و در دهه‌های اخیر نتیجه این کار را دیدیم.

این تیم باید هر چه زودتر واگذار شود

وی در واکنش به این مورد که با اظهاراتش به نظر می‌رسد موافق واگذاری تراکتور است، اذعان داشت: من با واگذاری تراکتور موافق هستم به شرطی که مالکیت جدید پاسخگوی مسائل این تیم باشد. البته این کار باید هر چه زودتر انجام شود چراکه ممکن است کار از کار بگذرد. به نظرم استارت واگذاری باید از همین الان زده شود که مسابقات نیز شروع نشده است.

خانه‌نشینی ما دلیلی جز دلالی ندارد

میرشفیعیان در مورد مباحثی که پیرامون باشگاه تراکتور مبنی بر دلالی وجود دارد نیز بیان کرد: بحث دلالی در فوتبال ما ریشه دوانده و فقط مختص تراکتور نیست. این پدیده شوم تا جایی رشد داشته که متاسفانه مربیان بزرگ ما را هم وارد این چرخه کرده است. الان اگر مربیان با سیستم دلالی نتوانند خودشان را همراه کنند جایگاهی نخواهند داشت و سال بعد بدون تیم می‌مانند. ما فوتبالی‌ها وقتی این مسائل را می‌بینیم فقط حرص می‌خوریم و مریض می‌شویم. ما بعد از سال‌ها فوتبال بازی کردن باید وارد جرگه مربیگری می‌شدیم اما خانه‌نشین شده‌ایم و این دلیلی جز دلالی ندارد.

دلالی در فوتبال ما مثل مافیا شده است

وی در خاتمه متذکر شد: متاسفانه دلالی در تمام تیم‌های کشور وجود دارد و مثل یک مافیا شده است. من این حرف را می‌زنم و اگر تا آخر عمرم در فوتبال نباشم بازهم سر حرفم هستم. دلالی در فوتبال ما مافیاست، یعنی دلال مشخص می‌کند که امروز مدیر، مربی و بازیکن چه کسی باشد و حتی در ارنج تیم دخالت دارند. امیدوارم ریشه این دلالی یک روزی خشکانده شود و باشگاه‌های ما بتوانند به ثبات برسند و تیمی‌به موفقیت برسد که واقعا حقش باشد.

انتهای پیام /