سه‌شنبه 17 مهر 1403

خرید تضمینی گندم به یک میلیون و 500 هزارتن رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
خرید تضمینی گندم به یک میلیون و 500 هزارتن رسید

علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت یک میلیون و 500 هزارتن گندم با ارزش حدود 26.5 همت از کشاورزان خریداری شده است.

او از افزایش 250 هزارتنی میزان خرید نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد جوی تولید گندم به بیش از 13 میلیون تن و خرید 11 میلیون تن برسد.

ایمانی ادامه داد: علی رغم آنکه برداشت گندم از 7 فروردین آغاز شده، اما تاکنون ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است که این امر منجر به خروج گندم از چرخه خرید تضمینی می شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کشاورزان نرخ 17 هزار و 500 تومان به ازای خرید هرکیلو محصول را منطقی نمی دانند، افزود: با توجه به آنکه مجلس 200 همت ردیف اعتباری برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته است، دولتمردان در خصوص تامین منابع مالی باید تلاش کنند که مطالبات گندمکاران در اسرع وقت پرداخت شود.

او با بیان اینکه کماکان پیگیر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم هستیم، گفت: علی رغم پیگیری های مکرر، نگاه کارشناسی در حوزه گندم باید صورت گیرد. حال بهانه کمبود منابع مالی یه نوعی به مهری به کشاورزان و در تضاد با سیاست های رهبری و تامین امنیت غذایی است.

خبرنگار: آزاده محبی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی