سه‌شنبه 10 مهر 1403

خطر ورشکستگی دانشگاه فرهنگیان با تأمین بودجه از جیب دانشجویان / برگزاری کلاس‌ها در زمین چمن! + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
خطر ورشکستگی دانشگاه فرهنگیان با تأمین بودجه از جیب دانشجویان / برگزاری کلاس‌ها در زمین چمن! + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: ساختار عریض و طویل آموزش و پرورش، این نهاد اساسی تمدن‌ساز که هرچه از اهمیتش گفته شود حق مطلب ادا نخواهد شد، با معضلات بسیاری روبرو شده و ایفای نقش آن را با تهدید روبرو کرده است. سند تحول بنیادین هم که قرار بود به عنوان بدیل اسناد بیگانه از جمله سند 2030 به میدان بیاید، 12 سال در میز مدیران خاک خورده است. در چنین شرایطی، دغدغه‌مندان...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: ساختار عریض و طویل آموزش و پرورش، این نهاد اساسی تمدن‌ساز که هرچه از اهمیتش گفته شود حق مطلب ادا نخواهد شد، با معضلات بسیاری روبرو شده و ایفای نقش آن را با تهدید روبرو کرده است. سند تحول بنیادین هم که قرار بود به عنوان بدیل اسناد بیگانه از جمله سند 2030 به میدان بیاید، 12 سال در میز مدیران خاک خورده است.

در چنین شرایطی، دغدغه‌مندان عرصه آموزش برای ارائه راهکاری به منظور برون رفت از بستر مصائب مختلف که گریبان نظام تربیتی کشور را گرفته، پای کار آمده‌اند. اما مشکلاتی که ناشی از عدم وجود مسیری مشخص برای ریل‌گذاری حرکت قطار تعلیم و تربیت است تنها با اصلاح و ایجاد اسناد بالادستی که دارای ضمانت اجرایی باشند حل خواهد شد.

در میز گفت‌وگوی «شانزده آذر» میزبان دو تن از دانشجومعلمان بودیم؛ عرفان گلزاده، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور و محمد عباسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان.

گلزاده در ابتدا با بیان دلایل مختلف مغفول ماندن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و موانع مختلفی ایجاد شده در مسیر اجرای آن، توضیح داد: ما در تقابل با تمدن غربی هستیم که برای اسناد توسعه پایدار 2050 خودش گفتمان ایجاد کرده است و ما هنوز به تحلیل درست و جامعی نسبت به سند 2030 هم نرسیده‌ایم.

دانشگاه فرهنگیان به در و دیوار می‌زند تا هزینه‌های مصرفی خودش را جور کند! گلزاده در ادامه گفت: سهم آموزش و پرورش از افزایش بودجه 1403 تنها 20 درصد است. وزارت اقتصاد و دارایی 217% و سازمان اداری و استخدامی نیز 150% افزایش بودجه نسبت به سال قبل داشتند. وی ادامه داد: بودجه آموزش و پرورش برای سال 1403 تنها 20 درصد افزایش داشته است که این هم تنها صرف حقوق کارمندان می‌شود و به اندازه‌ای نیست که با آن زیرساخت ساخته شود.

خطر ورشکستگی دانشگاه فرهنگیان با تأمین بودجه از جیب دانشجویان / برگزاری کلاس‌ها در زمین چمن! + فیلم 2