جمعه 31 فروردین 1403

خطوط هوایی پاکستان پروازهای خود را به کابل لغو کرد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
خطوط هوایی پاکستان پروازهای خود را به کابل لغو کرد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، خطوط هوایی بین المللی پاکستان (PIA) روز پنجشنبه اعلام کرد به دلیل "رفتار غیرحرفه ای" مقامات طالبان، پروازهای خود را به کابل متوقف کرده است.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در اواسط ماه اوت، خطوط هوایی پاکستان پروازهای ویژه خود را به افغانستان از سر گرفت و برای بسیاری از افغان هایی که سعی داشتند از حکومت جدید و بحران اقتصادی فرار کنند، به عنوان یک طناب نجات عمل کرد.

عبدالله حافظ خان، سخنگوی خطوط هوایی پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: پروازهای ما اغلب به دلیل رفتار غیرحرفه ای مقامات هواپیمایی کابل با تاخیرهای بی مورد روبرو می شد.

وی افزود: (پروازهای) این مسیر تا زمانی که "شرایط مساعد نشود" به حالت تعلیق در خواهد آمد.

یک منبع در شرکت هواپیمایی PIA در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که مقامات طالبان اغلب "تحقیر آمیز" رفتار می کنند و در یک مورد "به صورت فیزیکی" با یکی از کارکنان این خطوط هوایی برخورد شده است.

این شرکت هواپیمایی به دلیل دریافت بیش از 1200 دلار برای پرواز یک طرفه و 40 دقیقه ای از کابل به اسلام آباد با انتقاد مواجه شده است.

پروازهای ویژه این خطوط هوایی بیشتر توسط سازمان های غیردولتی و موسسات خیریه استفاده می شد که برخی از آنها به فرار افغان های در معرض خطر کمک کرده اند اما غیر منظم بوده و خرید بلیط برای مسافران عادی دشوار بوده است.

اما این شرکت هواپیمایی گفت که عملیات پرواز "از نظر مالی چندان سودآور نیست" و فقط پروازها را "به دلایل بشردوستانه" انجام می دهد.

طالبان پیشتر تهدید کرده بود که در صورت عدم کاهش قیمت بلیط، نیمی از پروازهای این شرکت هواپیمایی را مسدود خواهند کرد.

این در حالی است که شرکت هواپیمایی کام ایر افغانستان خود برای یک بلیط در همین مسیر تا 1600 دلار هزینه دریافت می کند.