سه‌شنبه 10 مهر 1403

خواسته بزرگ فرگوسن که محقق نشد / رونالدو و بیل می‌خواستند با هم به یونایتد بیایند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خواسته بزرگ فرگوسن که محقق نشد / رونالدو و بیل می‌خواستند با هم به یونایتد بیایند!

پاتریس اورا ادعا کرده است که کریستیانو رونالدو و گرت بیل هر دو در سال 2013 موافقت کرده بودند که به منچستریونایتد بپیوندند.

به گزارش "ورزش سه"، اورا که از سال 2006 تا 2014 در منچستریونایتد بازی کرد و از موناکو به این تیم پیوست، یکی از اعضای کلیدی تیمی بود که تحت هدایت سر الکس فرگوسن، سرمربی افسانه‌ای، موفقیت‌های زیادی کسب کرد.

در طول دوران 27 ساله شگفت‌انگیز خود در الدترافورد، فرگوسن منچستریونایتد را به 13 عنوان قهرمانی لیگ برتر، دو قهرمانی اروپا و پنج جام حذفی رساند و سپس در سال 2013 بازنشسته شد. از زمان رفتن او، منچستریونایتد در تلاش برای جایگزینی او با مربیانی مانند دیوید مویس، ژوزه مورینیو و اریک تن‌هاخ بوده است، اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند دوباره عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورند.

با این حال، اوضاع می‌توانست آسان‌تر باشد اگر رونالدو و بیل 11 سال پیش به این تیم پیوسته بودند، اما اورا ادعا کرده است که باشگاه از پرداخت 200 میلیون پوند برای هر دو بازیکن خودداری کرده و این معامله را به شکست کشانده است. اورا در پادکست Obi One گفت: «یکی از غم‌انگیزترین روزها بود. من گریه نکردم، در شوک بودم. دلیلش این بود که دو هفته قبل، او (فرگوسن) مرا به دفترش برد و گفت: "به این افراد نگاه کن، آنها فکر می‌کنند من بازنشسته می‌شوم، من قرار است 10 سال دیگر بمانم اما ما باید لیگ قهرمانان بیشتری ببریم." او گفت: "پاتریس، کریستیانو رونالدو 99 درصد موافقت کرده که برگردد. گرت بیل هم همینطور." او به 200 میلیون پوند نیاز داشت و باشگاه قبول نکرد. حالا آنها یک میلیارد خرج کرده‌اند.»

رونالدو در سال 2009 با مبلغ 80 میلیون پوند به رئال مادرید پیوست و تا سال 2018 در این باشگاه بازی کرد، و سپس به یوونتوس پیوست.

او بعداً در سال 2021 به منچستریونایتد بازگشت، اما دوران نه‌چندان خوبی را سپری کرد و سپس به النصر رفت. در همین حال، بیل در تاتنهام عملکرد درخشانی داشت و در تابستان 2013 با مبلغ 86 میلیون پوند به مادرید پیوست.

خواسته بزرگ فرگوسن که محقق نشد / رونالدو و بیل می‌خواستند با هم به یونایتد بیایند! 2
خواسته بزرگ فرگوسن که محقق نشد / رونالدو و بیل می‌خواستند با هم به یونایتد بیایند! 3