دوشنبه 2 مهر 1403

خودروی یک میلیاردی که نمی‌توانید سوار آن شوید!

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
خودروی یک میلیاردی که نمی‌توانید سوار آن شوید!

پس از معرفی خودروی جدید فراری، یعنی 12Cilindri، آمالگام کالکشن بزرگترین سازنده ماکت در جهان به سراغ ساخت نمونه‌ای کوچکتر از آن رفته است.

امیرمسعود عابدین_ به فراری 12Cilindri در مقیاس 1:8 سلام کنید، که به اندازه همتای واقعی خود خیره کننده به نظر می رسد. این ماکت جذاب با جزئیات فوق‌العاده دقیق، قطعا به اندازه نسخه واقعی فراری 12Cilindri زیبا و خاص است.

قیمت یک فراری 12Cilindri واقعی حدود 500 هزار دلار است (معادل 30 میلیارد تومان)، در حالی که این ماکت آمالگام کالکشن از 18220 دلار (معادل یک میلیارد تومان) قیمت دارد. نکته جالب اینجاست که این قیمت برای یک ماکت، از بسیاری از خودروهای واقعی و صفر کیلومتر گران‌تر است.

به گفته آمالگام کالکشن، طراحی این ماکت بیش از 3000 ساعت طول کشیده است. این شرکت از طراحی‌های فراری برای ایجاد یک مدل بسیار خاص استفاده می‌کند که مطابق با واقعیت باشد. این موضوع به قدری دقیق است که رنگ Rosso Imola به کار رفته در خودروی واقعی هم در این ماکت دیده می‌شود. فراری با آمالگام همکاری می کند تا همه چیز را محقق کند و پس از ایجاد هزاران قطعه جداگانه، تیمی از مونتاژکنندگان بیش از 300 ساعت تلاش می‌کنند تا هر ماکت را بسازند.

موتور خودرو در این ماکت مخفی شده و امکان باز کردن محفظه موتور وجود ندارد که نقطه ضعف بزرگی محسوب می‌شود. در نسخه واقعی این خودرو، موتور تنفس طبیعی 819 اسب بخاری وجود دارد که تا بیش از 9000 دور در دقیقه می چرخد.

اگر قصد خرید یکی از 199 ماکت ساخت آمالگام را داشته باشید، می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان سفارشی‌سازی کنید؛ البته قیمت آن کمی بیشتر شده و دقیقاً 25510 دلار (یک میلیارد و 530 میلیون تومان) است، یعنی معادل یک هوندا سیویک جدید در دنیای واقعی!

برای کسانی که به شدت خواهان یک مدل فراری در مقیاس کوچکتر هستند، آمالگام یک 12 Cilindri در مقیاس 1:18 را با قیمت 1330 دلار (80 میلیون تومان) می‌سازد. این ماکت‌ها هم اکنون مستقیماً از آمالگام در دسترس هستند.

322

کد خبر 1961595
خودروی یک میلیاردی که نمی‌توانید سوار آن شوید! 2
خودروی یک میلیاردی که نمی‌توانید سوار آن شوید! 3
خودروی یک میلیاردی که نمی‌توانید سوار آن شوید! 4
خودروی یک میلیاردی که نمی‌توانید سوار آن شوید! 5
خودروی یک میلیاردی که نمی‌توانید سوار آن شوید! 6