جمعه 10 فروردین 1403

خیاطی مادام، قصه‌هایی مردمی از کسانی که با یک ترفند، زندگی‌شان را متحول کردند!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
خیاطی مادام، قصه‌هایی مردمی از کسانی که با یک ترفند، زندگی‌شان را متحول کردند!

مجموعه داستان "خیاطی مادام" نوشته هدی حشمتیان، روایت افرادی است که با تکیه بر تولید، زندگی خود را متحول کردند.

به گزارش مشرق، مجموعه داستان «خیاطی مادام» نوشته هدی حشمتیان با موضوع تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی به چاپ رسید و وارد بازار نشر شد. پس از بیانات رهبر انقلاب در مورد حمایت از تولید ملی، کمپین‌ها و هشتگ‌های متعددی در این باره به راه افتاد و افراد زیادی حمایت خود از فرمان رهبر و کالای ایرانی را نشان دادند. بر این اساس انتشارات کتاب جمکران مجموعه داستانی با همین موضوع و با قلم هدی حشمتیان به چاپ رسانده است.

حمایت از تولید ملی علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی که هدف اصلی تحریم‌هاست، می‌تواند سبب استقلال کشور و کاهش واردات و افزایش صادرات باشد.

مهم ترین نکته‌ای که در این مجموعه داستان به آن پرداخته شده این است که وقتی از تولید ملی حمایت شود، چرخه تولید دوام خواهد داشت و همین موضوع سبب ایجاد و حفظ اشتغال پایدار می‌شود و جوانان زیادی را از معضل بیکاری و تبعات آن حفظ می‌کند.

نثر روان و ماجراهای جذاب از ویژگی‌های خوب کتاب است که مخاطب را همراه می‌کند و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی را برای مخاطب روشن‌تر می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«البته من کلی غر به جان بابا زده بودم، اما دیگر فایده‌ای نداشت. پول اجاره باغ کلی می‌شد و بابا دست مردم چک داشت. تا اینکه مامان طفلکی که همیشه آماده انواع فداکاری و ازخودگذشتگی بود، پیشنهاد کرد انگورها را نگه داریم و ازش شیره انگور درست کنیم، کاری که قبل‌ترها همیشه انجام می‌دادند و مادر و مادربزرگ و همه مادرهای قبل از او انجام داده بودند. اصلاً شیره درست کردن توی شهر ما یک هنر تاریخی بود که سینه به سینه رسیده بود به نسل‌های بعد، اما به‌خاطر سختی کار، دیگر کسی به خودش سخت نمی‌گرفت که شیره انگور درست کند، مگر چند تا کارگاه سنتی.

دوروبر شهر تا چشم کار می‌کرد، تاکستان بود و باغ میوه. زرنگ‌ترها و مایه‌دارها محصولشان را فرآوری می‌کردند و خرده‌پاها و بی‌پول‌ها همانطور وانتی، مفت می‌فروختند. مادر همیشه از شیره درآوردن‌های گذشته خیلی برایم گفته بود...»

کتاب "خیاطی مادام" به قلم هدی حشمتیان در 84 صفحه و به قیمت 25000 تومان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

منبع: تسنیم