سه‌شنبه 29 خرداد 1403

دالیچ: تفاوت چندانی با کرواسی جام جهانی قطر نداریم / سرسخت‌ترین تیم تورنمنت هستیم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دالیچ: تفاوت چندانی با کرواسی جام جهانی قطر نداریم / سرسخت‌ترین تیم تورنمنت هستیم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سرمربی تیم ملی کرواسی، زلاتکو دالیچ، در آستانه بازی فردای تیمش در یورو 2024 مقابل اسپانیا گفت: کرواسی خودش را مدعی می‌بیند و یکی از سرسخت‌ترین تیم‌های این تورنمنت است. دالیچ گفت نقطه قوت کرواسی اتحاد درون‌تیمی است. او گفت تیمش تفاوت چندانی با کرواسی جام جهانی قطر ندارد و از سال 2016 بارها نشان داده که یکی از بهترین تیم‌های فوتبال دنیا است. سرمربی...

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سرمربی تیم ملی کرواسی، زلاتکو دالیچ، در آستانه بازی فردای تیمش در یورو 2024 مقابل اسپانیا گفت: کرواسی خودش را مدعی می‌بیند و یکی از سرسخت‌ترین تیم‌های این تورنمنت است.

دالیچ گفت نقطه قوت کرواسی اتحاد درون‌تیمی است. او گفت تیمش تفاوت چندانی با کرواسی جام جهانی قطر ندارد و از سال 2016 بارها نشان داده که یکی از بهترین تیم‌های فوتبال دنیا است.

سرمربی کرواسی در مورد ترکیب اصلی این تیم در اولین بازی گفت: مدتی است ترکیب اصلی را در ذهنم می‌دانم. این حق را دارم که خوش‌بین باشم و واقعا به تیمم خوش‌بینم. همه سالم و سلامتند و امشب تمرین می‌کنیم.

وی در مورد کلید موفقیت در بازی مقابل اسپانیا بیان کرد: اسپانیا فوق‌العاده بازی می‌کند و درصد مالکیت توپش استثنایی است. آنها خوب هم دفاع می‌کنند. در فینال لیگ ملتهای اروپا بازی واقعا پایاپایی داشتیم. ولی من دوست ندارم مثل اسپانیا با مالکیت توپ بازی کنیم.

دالیپ در پاسخ به این سوال که مثل جام جهانی 2006 منتظر حضور هواداران پرتعداد کروات هست؟ بیان کرد: انتظار دارم فردا هواداران بیشتری بیایند.

سرمربی کرواسی در خصوص اینکه از کدام بازیکن‌ها خیلی راضی هست؟ اظهار کرد: ما کیفیت خیلی خوبی داریم. خوشحالم که پریشیچ برگشته و هر تمرین بهتر می‌شود. ما پانزده بازیکن داریم که هر لحظه می‌توانم روی آنها حساب کنم. گواردیول بازیکن جوانی است و شک ندارم روزهای درخشانی در پیش دارد. او با انرژی و کیفیتش سطح تیم را بالا می‌برد. برای کند کردن لبه تیز تهاجمی اسپانیا فردا به او نیاز داریم.

وی در مورد درصد امیدواری به برد مقابل اسپانیا گفت: ما می‌خواهیم طوری بازی کنیم که همه حریفان به ما نهایت احترام را بگذراند. می‌دانیم بازی خیلی سخت و پر ماجرایی است ولی من به تیمم اعتماد کامل دارم.

دالیچ درباره راز موفقیت کرواسی که چه خواهد بود؟ بیان کرد: اتحاد تیمی ما عملا همان تیم جام جهانی قطر را داریم و البته بعضی بازیکنان جدید و باانرژی اضافه شده‌اند. بزرگترین نقطه قوت ما اتحاد است. اگر تیمی باشیم که از خودمان سراغ داریم حتما نتیجه می‌گیریم. تیم ما خیلی سرسخت است. شاید سرسخت‌ترین تیم تورنمنت باشیم. در سال‌های اخیر ثابت کردیم از بهترین تیم. های دنیا هستیم و امیدوارم این را در یورو دوباره نشان بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به موفقیت‌های کرواسی از 2018 تا امروز همچنان شگفتی به حساب می‌آیید؟ گفت: برایم مهم نیست که ما را مدعی حساب کنند یا نه. این را با بازی کردن و با جنگندگی می‌توانیم ثابت کنیم. اگر کسی از من بپرسد می‌خواهی با کرواسی به کجا برسیم می‌گویم قهرمانی. یادم هست چه جوی در یورو 2016 وجود داشت و خوشحالم دوباره در یورو هستیم. امیدوارم فردا بهانه‌ای برای خوشحالی در اختیار هواداران بگذاریم.

انتهای پیام /