دوشنبه 11 تیر 1403

دامنه نوسان نمادهای معاملاتی بورس به حالت قبل بازگشت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دامنه نوسان نمادهای معاملاتی بورس به حالت قبل بازگشت

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نزدیک به یک ماه گذشته پس از شهادت سید ابراهیم رئیسی هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم بر کاهش دامنه نوسان معاملات بورس گرفت، به این ترتیب دامنه نوسان معاملات به 2درصد کاهش پیدا کرد و تا 6هفته ادامه داشت. این تصمیم هر چند در روز‌های ابتدایی خوب و مفید بود، اما تداوم اعمال محدودیت دامنه نوسان در بازار سرمایه با مخالفت‌هایی همراه شد، از...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نزدیک به یک ماه گذشته پس از شهادت سید ابراهیم رئیسی هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم بر کاهش دامنه نوسان معاملات بورس گرفت، به این ترتیب دامنه نوسان معاملات به 2درصد کاهش پیدا کرد و تا 6هفته ادامه داشت.

این تصمیم هر چند در روز‌های ابتدایی خوب و مفید بود، اما تداوم اعمال محدودیت دامنه نوسان در بازار سرمایه با مخالفت‌هایی همراه شد، از این رو به‌نظر می‌رسد ادامه روندکاهش دامنه نوسان روش مفیدی نبوده و در نهایت منجر به صف فروش به ویژه در سهم‌های کوچک در این 6 شد.

با این وجود از امروز نهم تیر ماه دامنه نوسان قیمت‌ها در بازار‌های بورس و فراورس به روال گذشته بازمی‌گردد و قرار است دامنه نوسان قیمت در کلیه نماد‌های معاملاتی بازار‌های اول و دوم از مثبت و منفی 2درصد به مثبت و منفی 6درصد بازگردد.

همچنین در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای از مثبت و منفی 2درصد به مثبت و منفی 3درصد و هم‌چنین دامنه نوسان قیمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط قابل معامله از مثبت و منفی 4درصد به مثبت و منفی 10درصد تغییر کند.