یک‌شنبه 8 مهر 1403

دانشگاه‌ها در تدارک برگزاری اعتکاف دانشجویی هستند / 2200 نماز جماعت روزانه در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دانشگاه‌ها در تدارک برگزاری اعتکاف دانشجویی هستند / 2200 نماز جماعت روزانه در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تجلیل از برگزیدگان ایده اعتکاف دانشجویی که امروز برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات پیچیده و مناسب با ساختار انسان است بشود از مسائل دینی یاد کرد. جدید بودن نو بودن و تجربه کردن شرایطی که انسان در آن نبوده یکی از جذابیت‌های انسان است. زیبایی دین به این این است که به آن سیر جذابیت برسد. وی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تجلیل از برگزیدگان ایده اعتکاف دانشجویی که امروز برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات پیچیده و مناسب با ساختار انسان است بشود از مسائل دینی یاد کرد. جدید بودن نو بودن و تجربه کردن شرایطی که انسان در آن نبوده یکی از جذابیت‌های انسان است. زیبایی دین به این این است که به آن سیر جذابیت برسد.

وی افزود: درباره نماز گفته شده که نماز مراتب مسیر رسیدن به ارتقا معنویت است. کسی که در مسیر بی نهایت قدر بگیرد اشراف و تسلط بیشتر می‌شود به همین دلیل می‌بینید اولیا الهی نماز‌های زیبایی دارند.

رستمی اضافه کرد: جدید بودن و نو بودن هیجان انگیز بودن عبادت در تمام عبادات از جمله نماز، روزه و حج و اعتکاف است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: اعتکاف از این جنس عبادت‌ها است که سکون در آن نیست. شبیه چیزی که در احرام داریم. وی ادامه داد: گاهی اوقات نعمت انقلاب اسلامی بر دین را فراموش می‌کنیم که انقلاب دین را به قدرت دنیا تبدیل کرد توجه دنیا به حرکت مسلمانان در یک کار شهادت طلبانه از برکات انقلاب اسلامی است. وی اضافه کرد: بنای دانشگاه برای ترویج بی دینی بود، اما همین دانشگاه که بنیاد آن غیر دینی بود به یک باره تبدیل به نقطه‌ای برای اوج گیری دین می‌شود.

رستمی گفت: باشکوه‌ترین نماز‌های جمعیت در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود 2200 نماز جماعت در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. این جلوه‌های دینی در مکانی است که اصرار دارند آن را بی دین جلوه دهند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات خودمان اسباب بی اعتمادی را ایجاد میکنیم. چرا ما جلوه‌های واقعی روایت را نادیده می‌گیریم و اصرار داریم یک اتفاق ناروا را ترویج کنیم.

وی افزود: برخی از دانشگاه‌ها در تدارک برگزاری اعتکاف دانشجویی هستند که برخی در نیمه ماه رجب و برخی از دانشگاه‌ها در ماه رمضان و شعبان برگزار می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید برای رشد این فضا در دانشگاه‌ها آن را ترویج کنیم