جمعه 7 اردیبهشت 1403

دانش‌بنیان‌ها به صنعت کشاورزی رونق می‌دهند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دانش‌بنیان‌ها به صنعت کشاورزی رونق می‌دهند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نقش بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور و صادرات و ارز‌آوری این بخش را به یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تولید داخلی بدل می‌کند. در حال حاضر اکثریت جمعیت کشور‌های در حال توسعه زندگی خود را از طریق کشاورزی می‌گذرانند. ایران دارای مناطق کشاورزی متنوعی است و الگو‌های کشت گوناگونی را می‌توان در قسمت‌های مختلف آن پیاده سازی کرد. تنوع اقلیمی و آب و هوایی...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نقش بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور و صادرات و ارز‌آوری این بخش را به یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تولید داخلی بدل می‌کند. در حال حاضر اکثریت جمعیت کشور‌های در حال توسعه زندگی خود را از طریق کشاورزی می‌گذرانند. ایران دارای مناطق کشاورزی متنوعی است و الگو‌های کشت گوناگونی را می‌توان در قسمت‌های مختلف آن پیاده سازی کرد. تنوع اقلیمی و آب و هوایی باعث شده تا ایران زیرساخت قوی برای گسترش بخش کشاورزی در اختیار داشته باشد. صنعت کشاورزی که یکی از صنایع بزرگ و حیاتی کشور محسوب می‌شود و ارتباط تنگاتنگی با امنیت غذایی دارد. چند سالی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اثبات کرده‌اند ظرفیت بالایی برای پاسخ دادن به نیاز‌های صنایع و جامعه دارند و میتوانند عقب ماندگی‌های صنعتی و علمی کشور را جبران کنند.

لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های به‌روز در حال حاضر و بر اساس آخرین آمار ارائه شده 309 شرکت دانش‌بنیان و خلاق در حوزه کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی تلاش می‌کنند و محصولاتشان به بازار داخلی و جهانی پیوند خورده است. 305 شرکت دانش‌بنیان امسال بر اساس مصوبه دولت در بخش کشاورزی راه اندازی می‌شود که سهم خراسان جنوبی، 30 شرکت متشکل از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی است. صنعت غذا و کشاورزی پرکاربردترین محصولات در زندگی مردم را تولید می‌کنند و با توجه به راهبردی و محدود بودن منابع تامین این محصولات، باید از فناوری‌های به‌روز برای افزایش تولیدات و تامین نیاز‌های مردم استفاده کرد.