جمعه 30 شهریور 1403

داور اهل شیلی پیراهن گرفت که کارت ندهد / افشاگری عجیب: با مسی معامله کردم که محروم نشود!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
داور اهل شیلی پیراهن گرفت که کارت ندهد / افشاگری عجیب: با مسی معامله کردم که محروم نشود!

یک داور اهل شیلی فاش کرد که لیونل مسی با او معامله کرده تا از کارت گرفتن و محروم شدن نجات پیدا کند.

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کاندیا داور اهل شیلی امروز در یک مصاحبه ادعایی درباره لیونل مسی مطرح کرد که احتمالا سر و صدا به پا خواهد کرد. این داور مدعی شد که ستاره بزرگ آرژانتینی در جریان یک مسابقه رسمی با او معامله کرده تا از محرومیت بگریزد. ظاهرا به دست آوردن پیراهن لئو برای این داور ارزشی بیشتر از رعایت قانون داشته است.

اشاره این داور اهل شیلی به یک مسابقه در سال 2007 میلادی است. مسی جوان در آن زمان در تیم ملی آرژانتین وارد ونزوئلا شده بود تا برای فتح کوپا آمه‌ریکا تلاش کند. بازی مورد اشاره دیدار آرژانتین و مکزیک و در نیمه‌نهایی است. جایی که آلبی‌سلسته حریفش را 3-‌0 شکست داد. اما در دقایق پایانی لیونل مسی خطای هندی عمدی انجام داد که قاعدتا باید کارت زرد می‌گرفت. کارتی که باعث محرومیت او از حضور در بازی فینال می‌شد.

کارلوس کاندیا که در آن مسابقه داور بود امروز در مصاحبه با ای‌اس‌پی‌ان ادعایی جالب مطرح کرد و گفت: "مسی یکدفعه توپ را با دست از زمین بلند کرد و با دست گرفت. درست وسط زمین. البته اینطور نبود که تیم مکزیک موقعیت گل داشته باشد تا بازی در موقعیتی حساس باشد. ولی به هر حال او خطای هند کرده بود. به مسی گفتم این حرکت تو کارت زرد دارد ولی اگر پیراهنت را به من بدهی از کارت خبری نیست. مسی خندید و من هم کارت به او ندادم. فقط دو دقیقه و نیم از بازی مانده بود و آنها 3-0 بردند. ولی اگر به مسی کارت زرد می‌دادم نمی‌توانست در فینال کوپا آمه‌ریکا بازی کند".

این داور اهل شیلی در ادامه مصاحبه گفت: "مسی بعد از بازی در رختکن پیراهنش را به من داد. راستش می‌خواست همانجا داخل زمین پیراهنش را در بیاورد و به من بدهد ولی گفتم نه نه، ببر رختکن. می‌آیم همانجا از تو می‌گیرم. برای همین او پیراهن را در رختکن برایم گذاشته بود و من رفتم و برداشتم".

کاندیا می‌گوید گرفتن پیراهن مسی باعث شده او از طرف کونمبول توبیخ شود و در دوره‌های بعدی از این داور برای قضاوت در فینال رقابتها استفاده نشود.

داور اهل شیلی پیراهن گرفت که کارت ندهد / افشاگری عجیب: با مسی معامله کردم که محروم نشود! 2
داور اهل شیلی پیراهن گرفت که کارت ندهد / افشاگری عجیب: با مسی معامله کردم که محروم نشود! 3